Un crap de vis, devenit realitate

După o pauză îndelungată și chinuitoare de aproape un an, deschiderea sezonului 2016 se apropia încet. Aveam o rezervare pe lacul Harsany, într-un stand deschis pescuitului în acest an numit de administrație „Mobil WC”.

Am deschis sezonul de pescuit pe lacul Harsany

Deși standul se situează pe zona cu apă mare a lacului, temperaturile ridicate de la începutul lunii aprilie ne dădeau speranțe. După pregătirile riguroase și achiziția tuturor celor de trebuință, zorii unei zile de aprilie ne găsesc deja în vama de la Urziceni (Carei), iar la ora 10 eram deja pe terasa lacului așteptând cu nerăbdare intrarea pe stand.

Pentru acesta partida, nada aleasa a fost (ca de fiecare dată în ultimii ani) gama Belacrab a producătorului Target Baits, pusă la dispoziție de bunul meu prieten Tudor Brie.

Am pescuit cu un amestec din toate gamele Target Baits

Alături de boiliesurile tari, cu dimetre de 16 și 20 mm, am folosit și un amestec din toate gamele Target Baits de boiliesuri tari și solubile rămase pe stoc de anul trecut.

Am mai avut și ceva pelete cu dizolvare lentă, de 8 mm, și un mic procent de semințe cu granulație variată, de la semințe de cânepă până la giant corn și tiger nuts.

Am fost întâmpinați de gazde primitoare

După sondare, balizare și nădirea de apel am ajuns în jurul orei 17 să avem lansetele în apă. Așteptăm cu nerăbdare primul sunet al avertizorilor.

Am făcut două paturi de nadă la o distanță de aproximativ 115-120 m unul de celălalt. Primul pe un substrat tare cu mici denivelări, pentru extremele standului, iar cel de-al doilea la o distanță mai mare, de aproximativ 140 m, pe o zona unde se întâlnea substratul tare cu cel mâlos.

Scopul declarat al acestei partide – aducerea pe saltea a unui exemplar de peste 20 kg. Nu era un obiectiv foarte greu de atins, potențialul lacului ne era bine cunoscut din partidele anterioare.

În așteptarea capturilor, ne probăm obiectivele

În așteptarea capturilor, ne probăm obiectivele cu ce avem la-îndemână

Partenerii mei au fost Tudor Borse si Miller Robert, acesta din urmă fiind din acest an consultant Target Baits.

Încă din prima seară Tudor avea scopul împlinit, acesta reușind să aducă pe saltea două exemplare superbe trecute de bariera celor 20 de kg. Între timp, eu mă mulțumeam doar să-l ajut și să privesc reușitele lui în așteptarea primei prezentări.

Crapii mai serioși nu s-au lăsat prea mult așteptați

În cea dea doua zi, am ajuns la concluzia că zona aleasă la limita zonei mâloase era problema lipsei de trăsături. Am adus baliza pe linia celorlalte doua și am nădit din nou masiv, mișcare care s-a dovedit inspirată, întrucât au început prezentările.

Mai întâi au venit pești de talie medie, iar mai apoi, ceva mai târziu în acea seara, să apăra și primul crap mare – un superb exemplar de crap comun cu greutatea de 23,86 kg.

După ceva schimbări de strategie au început să apară și seniorii lacului Harsany

Partida a continuat cu pești frumoși și cu o vreme care semăna mai mult cu un sfârșit de luna mai decât cu un început de aprilie. Ziua temperatura urcând către 28-30 de grade, iar noaptea coborând chiar și sub 10 grade celsius.

Până în penultima zi, n-am reușit să mai aduc pe saltea niciun exemplar de peste 20 de kg, dar în dimineața acelei zile a venit și prima salontă over 20, respectiv 22,10 kg.

Dacă în primele zile cele mai multe prezentări le-am avut la bile de tip dumbel, critic echilibrate Belacrab, spre sfârșitul partidei se pare ca peștii și-au schimbat preferințele și au început să intre cu predilecție pe bilele Belacrab învelite de 16 și 20 mm.

Pe măsură ce partida avansa, crapii își schimbau preferințele în privința momelilor

După cu acalmia de la orele amiezii cu care ne obișnuisem, în jurul orei 16 am văzut vecinul din dreapta (care pescuia la fedderț) că are un dril cu un pește frumos. Am hotărât să nădim puțin cu spomb-ul în speranța că va atrage peștii și pe vadul nostru.

După doar câteva rachete aruncate, a sosit și prima trăsătură. Șirul a continuat cu încă 6 prezentări, în interval de doar doua ore. am pus pe saltea pești cu greutăți între 12-17 kg.

După-amiază se lăsa o liniște totală pe baltă

La ora 19 am efectuat nădirea de seară. Am nădit destul de masiv, având în vedere că era ultima noapte a partidei și aveam speranțe că se mai pot întâmpla lucruri frumoase.

După o jumătate de oră în care nu am avut prezentări, doar o permanentă activitate în zona nădită, a venit și trăsătura care avea să facă din acesta experiență partida vieții mele și care avea să îmi aducă pe saltea îndeplinirea unui vis, acela de a aduce pe saltea un exemplar cu o greutate de peste 30 de kilograme.

După un dril destul de lung, în care peștele s-a lăsat cu greu târât spre mal, am reușit să introduc în minciog un crap foarte mare, despre care nu am crezut nicio clipă că poate depăși 30 de kilograme.

Un vis devenit realitate! Crapul a cântărit 32,46 kg

Bucuria rezultatului cântăririi s-a lăsat cu câteva urlete moderate de bucurie, momente în care fericirea și adrenalina erau la cote maxime.

Era un vis devenit realitate! Peștele a cântărit 32,46 kg și pot spune cu mână pe inimă că a fost cel mai frumos moment al întregii mele cariere de pescar.

Urlete de bucurie, momente de fericire și adrenalină la cote maxime

Lanseta pe care a intrat era aruncată în imediata apropiere a balizei. La cârlig am avut o bilă Belacrab de 16 mm, învelită, și cu o montură simplă, cu plumb pierdut, cu un cârlig tip Wide Gape nr. 6.

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE!

Un crap de vis, devenit realitate
4.57 (91.43%) 21 votes
Tudor Pop

Colaborator la CRAP24.RO
Pescar de crap din Cluj-Napoca. Pescuiește frecvent pe ape dificile, în căutarea crapilor mari. Consultant Target Baits.

Ultimele postari ale lui Tudor Pop (vezi toate)

1 Comment

1. lkacso

4 august 2016 at 10:34 am

Buna ziua,

ce lansete ati folosit?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *