Toamna crapilor record pe lacul Harsany

Pentru Ioan Docolin, pescar de crap din Alba Iulia recent convertit la pescuitul exclusiv cu boilies, luna octombrie a anului trecut a fost marcată de un eveniment foarte important în cariera sa de pescar – depășirea recordului personal și capturarea celui mai mare crap al bălții Harsany.

Tipicar și foarte atent la detalii, Doco a pus pe hârtie absolut fiecare detaliu al partidei și ne-a trimis întreaga poveste a uneia dintre cele mai reușite partide de pescuit la care a luat parte.

Balta Harsany, scena pe care avea să se desfășoare partida de pescuit mult visată

Ion Duculin: „Plan Operațiunea Monstrul – Harsany” – așa am botezat fișierul Excel pe care l-am trimis pe mail, pentru dezbatere și aprobare, colegilor de serviciu împreună cu care urma să plec la pescuit în Ungaria. Asta se întâmpla în 12 septembrie și Lorand, unul dintre colegi, tocmai primise vestea cea mare: în perioada 03 – 06 octombrie 2013 vom fi primiți pe balta Harsany din Ungaria pentru o partidă de pescuit la crap și staționar pentru doritori.

„Planul” era de fapt un tabel în care am completat ordonat toată logistica operațiunii. Am scris „toată” în sensul propriu al cuvântului, pentru ca am început tabelul cu participanții: patru crăpari – Bogdan, Ciprian, Tibi și subsemnatul și trei plutari – Adi, Miha și Lorand, apoi perioada (tocmai confirmată), modul de transport, cazarea, masa, taxele de pescuit și, la final, condițiile de pescuit care, evident, s-au întins pe două treimi din tabel. Aici am detaliat despre numărul de locuri pe mal, număr de lansete de pescar, modul de pescuit, echipament asigurat de gazde, echipament propriu, monturi permise și la urmă, dar nu ultima, momeala și nada pe care urma să o luam cu noi.

Planul partidei de pescuit, desfășurat în Excel

Nu am pretenția că am dat un doctorat din asta, nu am făcut decât să-mi umplu util timpul de mai bine de două săptămâni trecute de la momentul în care Lorand a început demersurile pentru organizarea expediției. Oricum colegii m-au acuzat deseori că sunt „crăpar teoretic”, pentru că mai mult citesc pe net decât să practic pe baltă, ei fiind „mămăligari practicanți” (sic). Pentru documentare despre pescuitul pe balta Harsany, am citit tot ce am găsit demn de încredere pe net. În site-ul Crap24.ro sunt multe articole scrise de pescari consacrați sau mai puțin cunoscuți, dar care dau informații foarte utile despre balta Harsany și în care cuvântul de ordine era „nădire masivă”.

Alegerea nadei

Colegii au apreciat munca mea de documentare, iar ca „răsplată” m-au desemnat să ma ocup de nadă și momeală pentru toți, votul de investire terminându-se cu urarea: „dacă nu prindem, te aruncăm în baltă”. Bun, știam deja că vom pescui de pe două pontoane alăturate, câte doi pescari pe ponton, fiecare cu trei lansete, timp de trei zile, cu nădire masivă din barcă de două ori pe zi, cu boilies și semințe preparate. Mai trebuia doar să stabilesc de care și cât… un fleac.

Aveam foarte multe opțiuni în ceea ce privește nada, însă nu voiam să-mi asum riscuri inutile. Soluția salvatoare a venit repede și oarecum firesc: Ghiți Baits. Pe Ghiți l-am contactat întâi pe Facebook, apoi l-am sunat. Pescar de competiție cu rezultate remarcabile și producător de nadă de calitate, îl cunoșteam de ceva vreme dar nu am mai ținut legătura. Îmi amintesc chiar că am pescuit împreună pe Săcel, prin 2006 cred. Ghiți a fost de acord sa ne ajute și… „Păi vă trebuie vreo 20 de kile de persoană, plus… ”, a început el după ce i-am expus problema. L-am temperat imediat spunându-i că nu suntem la concurs, că avem două pontoane alăturate, că vom face doar două paturi de nada și că vom pescui câte doi pe fiecare pat.

După ce am definitivat împreună strategia de nădire și de pescuit, am rămas la 40 kg boiliesuri tari și solubile squid & octopus cu căpșună, cu merișoare și tehnispice (proporțiile urmând să le stabilească el), 4 kg pastă solubilă cu aceleași arome de squid & octopus, iar ca bonus 20 kg semințe preparate. Le-a livrat cu două săptămâni înainte de plecare, fapt care ne-a crescut și mai tare nerăbdarea privind la pungile și gălețile cu nadă.

Au fost probabil cele mai lungi două săptămâni. Începusem să nu mai dorm noaptea gândindu-mă cum va fi și ce vom face pe baltă, iar în imaginația mea se derulau diverse scenarii din care nu lipseau capturile multe și mari. La cafeaua de dimineață discuțiile se desfășurau aproape exclusiv pe acest subiect și termenul „over twenty” (peste 20 kg) era folosit în glumă și destul de des.

Monturile de crap au fost atent pregătite încă de acasă

Monturile de crap au fost legate și atent pregătite încă de acasă

Un alt subiect discutat era vremea. Monitorizam vremea încă de la începutul lui septembrie și nu înțelegeam din ce motiv americanii de la Accuweather au scris intervalul invers și au pus „o cratimă” înaintea temperaturii probabile în perioada 03 – 06 octombrie la Harsany: -10 / 0 ⁰C noaptea. „Probabil e o eroare”, speram noi, așteptând să fie corectată pe măsură ce ne apropiam de data prognozei, dar ei se țineau tare pe poziție. „Asta este, va fi foarte frig. Bine totuși că nu plouă”, ne-am zis noi forțându-ne să vedem partea plină a paharului.

Monturi legate încă de acasă

În weekendul dinaintea plecării, am pregătit arsenalul. Am legat vreo 30 de riguri pentru că am fost informat de către colegi că-și rezervă dreptul sa se servească din monturile și momelile mele. Le-am și testat lansându-le la apă într-un pahar, echipate cu bilele și spumă, exact momeala pe care voiam să o folosesc pe baltă.

Pregătirea semințelor de pescuit

Cu două zile înainte, contrar instrucțiunilor primite de la Ghiți, care ne-a recomandat să le pregătim doar cu o zi înainte, am trecut la prepararea semințelor. Aici mi-am permis să experimentez puțin, așa că, pe lângă cele 20 kg primite, care conțineau un amestec de porumb întreg și spart, cânepă și alune tigrate, am adăugat câte 1 kg de grâu, mei, linte, in, cânepă și alte 15 kg de porumb de la Tibi.

Monturile de pescuit și-au primit momeala și au fost testate în pahar

Odată legate, monturile și-au primit momeala și au fost testate în pahar

Operațiunea a durat până noaptea la ora 2:00 și s-a „soldat” cu 50 kg amestec de semințe aditivate cu puțin lapte praf, un amestec de CSL, melasă și lapte de porumb. Acum eram liniștit. Aveam 90 kg de nadă cu care puteam nădi „masiv”. În plus, bifasem și ultimele puncte din tabelul cu „planul” și aveam tot echipamentul necesar. Am renunțat la o măsuță și o rachetă de nădire pentru ca nu erau critice. Bogdan a adus o lanternă mare, iar Tibi a adus un cântar mecanic, cu scală max 22 kg. Asta apropo de „over twenty”.

În ziua dinaintea plecării, am pregătit și momeala de cârlig, deși aici instrucțiunile ziceau să punem la cârlig bile direct din gălețile cu nadă pe care să le învelim în pastă. Din nou nu m-am putut abține și am pus pentru fiecare pescar, în pahare din plastic cu capac și etichetă, câte trei feluri de bile tari și două feluri de pastă, iar peste bile am pus puțin CSL, doar așa ca să merite truda. La final toată această munca s-a dovedit total ineficientă, fiindcă tot cu bilele luate direct din găleată aveam să prindem cel mai bine.

În aceeași seară urma să încărcam bagajele în mașina lui Tibi, un Volvo V50, pentru ca a doua zi să putem pleca la drum de dimineață. Știam că era posibil să avem o problemă, dar am ignorat-o până atunci. Pe lângă echipamentul nostru, trebuia să încărcam toată nada, plus tot echipamentul lui Bogdan. Problema a devenit evidentă când am strâns toate bagajele și a rezultat un morman mai mare decât mașina. Nici acum nu știu prin ce minune a reușit Tibi să le aranjeze pe toate, cert e că pungile cu bile au călătorit sub scaunele din față, iar lansetele, care tronau peste tot echipamentul, erau lipite bine de plafon și fixate cu diverși saci de dormit și alte obiecte moi.

Ziua plecării

Joi, 03 octombrie, ne-am trezit de dimineață și am făcut „cuie” așteptându-i pe Adi și Ciprian care veneau din Sibiu. Am reușit totuși să plecăm pe la 9:00 cred, în loc de 8:00. Drumul a fost bun și nu foarte aglomerat, am făcut doar două opriri în țară: una la o benzinărie, să umplem rezervoarele, cealaltă la vamă sa reumplem rezervoarele și să schimbam lei în forinți.

Pe la ora 15:00 ajungem în Harsany. Din păcate, la motel, nu la baltă. S-au cazat plutarii, care urmau să doarmă  noaptea în condiții normale la motel, crăparii urmând să doarmă noaptea în cort. A urmat un prânz nașpa, dar nu din cauza gustului mâncării, ci a nerăbdării de a ajunge pe baltă. Am mâncat un „bobgulaș cu fasole”, stropit cu numai două degetare de „palincă”, iar asta pentru că aveam treabă pe baltă.

Pe la 16:00 am ajuns pe baltă, ne-am întâlnit cu dl. Peti Toth – administratorul bălții, care ne-a primit și ne-a însoțit la locul de pescuit: pontoanele 2 și 3 de pe digul dintre bălții. „Am pus-o”, m-am gândit eu, „suntem pe apă mică”. Ne-a liniștit spunându-ne că se prinde bine în concursuri de pe acele locuri. Am adus bagajele de la mașină și am hotărât să montam întâi sculele.

Astfel, apucam să lansam de câteva ori până la ora 18:00, când urma să balizam și să nădim. M-am instalat împreună cu Tibi pe pontonul al treilea, iar Ciprian pe pontonul al doilea, Bogdan urmând să ajungă a doua zi. Am făcut primele lansări, undeva pe la 90 m, destul de bine pentru niște „mămăligari”, moment în care Tibi a constatat surprins că lansez mai departe ca el, deși cu năditor lucrurile stăteau invers. Nada am împărțit-o doar în cinci porții, considerând că o eventuală nădire în dimineața plecării nu este oportună. Primele două porții erau mai consistente, odată și jumătate mai mult decât porția următoare, și cu mai multe solubile. Ne gândeam să aibă totuși timp să se dizolve în apa rece.

La nădirea de seară am urcat în barcă cu Peti și am instalat cele două balize pe la 90 m de mal, într-o zonă cu un „nămol mai tare” pe substrat. Am nădit la fiecare baliză cu 7 kg de semințe, pe o rază de până la 2 – 3 m și cu 6 kg de bile amestecate pe o rază de 5 – 7 m. Apoi ne-am intors pe mal, am pus pe firul de păr câte o bilă din fiecare aromă și o bucată de spumă, cât să facă bila mai „jucăușă”, nu să o ridice. Le-am învelit în pastă și am lansat două lansete aproape de patul de nadă, chiar în dreapta balizei.

A treia lansetă a mers mai departe, izolată, tot în dreapta. Tibi a făcut la fel, dar în partea stângă a balizei. Am deschis câte o bere și am instalat cortul pregătindu-ne pentru ce avea să urmeze: o noapte de pescuit la crap cu temperaturi de sub zero grade. Noaptea ne-a găsit adăpostiți într-un cort de camping, nicidecum unul de pescuit dotat de iarnă, îmbrăcați în costume de schi și ascunși fiecare în câte doi saci de dormit cu zona de confort pe la 0 grade. Adrenalină, ce naiba!

Seara, pe la ora 22:13, avem primul vizitator: un frumos crap comun de 8 kg, venit la una din lansetele lui Tibi. „E bine, avem acțiune chiar dacă e foarte frig!”, mi-am zis. Acum era clar că Tibi nu mai avea motiv să mă arunce în baltă. L-am cântărit, fotografiat și eliberat repede pentru că temperatura se juca pe la 0 grade.

Primul crap al partidei a fost un comun venit seara, după ora 22-00

Primul crap al partidei a fost un comun venit seara, după ora 22:00

Peste noapte am rămas pe mal numai eu cu Tibi, iar după ora 01:30 n-am mai rezistat frigului și am intrat în cort la somn. Asta pentru puțin timp, pentru că la ora 02:23 am fost invitați afară, în frig, de unul dintre senzorii mei. Era al doilea vizitator, un alt crap comun de 8 kg, cântărit, fotografiat și eliberat chiar mai repede decât primul, consecință a faptului că am ieșit din cort fără jachetă, după ce am sărit din sacii de dormit direct cu nasul în ușă și am căzut pe spate în cort la auzul sunetului izbăvitor al senzorului. A urmat o nouă porție de somn, întreruptă la ora 04:09, tot de unul dintre senzorii mei care anunța al treilea vizitator, un alt crap comun tot de 8 kg. L-am cântărit, fotografiat și eliberat la fel de repede ca cei dinainte.

Al doilea crap al partidei, tot un comun de 8 kg de Harsany

Dimineața de vineri, 04 octombrie 2013, ne-a întâmpinat cu un record de temperatura minimă de – 4 ⁰C , dar și cu un total de trei pești din trei prezentări. Foarte bine până acum, având în vedere că pe restul bălții nu s-a prins mai deloc. M-am trezit singur și, conștiincios din fire, la ora 6:00 am executat nădirea de dimineață, după un format identic cu cel din seara precedentă. Pe la 10:00 au sosit și cazații de la motel, cu hrană caldă și cafea pentru înghețații de pe baltă.

Peste zi nimic semnificativ, doar că americanii de la Accuweather s-au ținut de cuvânt și au băgat un soare frumos care a reușit să ridice temperatura cu vreo 8 grade peste 0. Pe la 17:23 am avut totuși un nou invitat special, un frumos crap oglindă de 14,5 kg, venit la una dintre lansetele mele. L-am prins la o bilă squid & octopus cu căpșună, moment în care am trecut toate lansetele pe aceasta aromă. Am vorbit între timp și cu Ghiți la telefon, care ne-a sfătuit să avem răbdare și să respectam planul, fiind imposibil să nu se arate și crapi mai mari.

Primul crap de peste 10 kg, o frumoasă oglindă de 14,5 kg

La nădirea de seară am procedat la fel ca seara trecută. M-am urcat în barcă cu Peti, am pus balizele, de această dată mai aproape de mal cu 15 m, apoi am nădit zona nouă. Pe timpul zilei, în condiții de vânt din față, aveam dificultăți în a lansa pe patul de nadă. Este de prisos să vă spun că ordinea lansetelor pe suporturi era condiționată de rezultatul lansării, nefiind puține cazurile în care lansetele mele stăteau pe picheții lui Tibi, iar lansetele lui pe rodpodul meu. Oricum, mutarea balizelor nu am luat-o ca pe o pierdere a patului de nadă făcut inițial, ci ca pe un bonus. Aveam o zonă cu ceva „resturi”, care devenea mai liniștită, agitația mutându-se ceva mai în față.

Bogdan a sosit târziu și s-a instalat pe mal, lăsându-l pe Ciprian singur pe pontonul lor. În noile condiții, la ora 21:07 înregistram un nou vizitator special, o oglindă de 15 kg prinsă de Criprian – noul lui record personal la crap, după ce în timpul zilei a avut una sau două prezentări ratate la înțepare.

Crap oglindă de 15 kg, noul record personal

Ciprian și noul său record personal, un crap oglindă de 15 kg

Ne apropiam de ora 22:00 și ne pregăteam de o nouă noapte anunțată și mai friguroasă decât prima. Având salteaua puțin dezumflată, împreună cu Tibi am dus-o la mașină să o umflăm. Când ne întorceam agale, colegii strigau în gura mare după mine să mă grăbesc că a mușcat la lanseta mea. Inițial am crezut că-i glumă, pentru că nu auzisem niciun senzor și ei erau plini de voie bună, dar pe măsură ce ne apropiam și vedeam agitația de pe ponton mi-am dat seama că se luptau cu un pește. Am fugit și am preluat lanseta de la Ciprian, care executase drilul pana în acel moment.

Am simțit imediat că e altceva decât până atunci. Era mai îndărătnic, dar nu puteam să apreciez dacă era mai mare sau doar mai dezmorțit decât ceilalți. Toți cei prinși până atunci nu au avut driluri foarte îndârjite, dar probabil erau deja afectați de valul de frig. Îmi plăcea cum îndoia lanseta, iar pe la zece metri de mal a avut o ultimă tresărire de orgoliu, plecând mult în dreapta, spre malul cu trestii. Am reușit să-l întorc, moment în care l-am văzut parțial ieșit din apă, apoi a venit relativ cuminte spre mal. Două guri de aer și gata, era în minciog. „E mare?” a intrebat cineva din spate. „Da, cred ca da”, am răspuns.

Abia când când l-am dus în minciog pe mal m-am convins că e mare. Când l-am așezat în lungul saltelelor (două, una de  55  și una de 100 cm puse una lângă alta) ca să-i scot cârligul, am văzut adevărata dimensiune a realității: Monstrul! Era aproape la fel de lung și lat cât salteaua. Colegii deja înroșeau telefoanele: „Alo, au prins ăștia un crap cât Doco de mare”!

Am încercat să-l cântărim în saltea, dar la prima încercare a alunecat înainte ca Ciprian să-l ridice de jos. L-am așezat din nou, iar de data asta am ținut închise marginile saltelei: „S-a dat peste cap cântarul și a ajuns până aici!”, a zis Adi. În acel moment mi-am dat seama că nu am cu ce să-l cântăresc și nici nu-l mai pot ține mult în frig. Mi-a venit ideea să-l pun într-un sac de păstrare și l-am rugat pe Lorand să-l sune pe Peti să-mi trimită paznicul cu un cântar.

Cel mai mare crap al lacului Harsany - Crapul comun de 28,14 kg

Cel mai mare crap al lacului Harsany – Crapul comun de 28,14 kg

Nu știu ce a vorbit Lorand cu Peti – probabil i-a spus că am prins un crap de peste 22 kg – pentru că a primit răspuns că așa pești se prind frecvent. În scurt timp a venit paznicul bălții, fără cantar însă, dar la vederea dimensiunilor peștelui a adus o saltea de primire mare. Între timp eu și Lorand am fugit la vecinii din standul 1 și am împrumutat un cântar.

Doco cu noul său record personal, un crap comun de 28,14 kg

Cântărirea am făcut-o în sacul de păstrare, cu paznicul lângă noi, iar verdictul a fost: cel mai frumos crap comun de 28,140 kg – CAPTURA LACULUI de până atunci și, evident, noul meu PB la crap. Am văzut noi, a văzut și paznicul, însă din păcate nu s-a găsit nimeni să facă o poză cu cântarul.

Din momentul acela paznicul ne-a grăbit să eliberam crapul cat mai repede, astfel că ședința de poze a peștelui s-a desfășurat sub stres, și din partea mea, să nu scap pe jos ditai animalul, și din partea paznicului. Fiind prea greu, oricum nu l-am ridicat în brațe. Practic doar l-am sprijinit pe genunchi. Am eliberat cu bine crapul și am returnat vecinilor cantarul, ocazie cu care le-am povestit întâmplarea.

Eliberarea celui dintâi crap al lacului Harsany

Vecinii ne-au cinstit cu un pahar de palincă, dar abia pe drum spre standul nostru mi-am mai revenit. În scurt timp, am trecut în cealaltă extremă, de la agonie la extaz. Țopăiam prin stand strigând cu gura până la urechi la colegi: „Bă’ frate, iți dai seama că Vlădeanu are record unu’ de 23 și Cipică unu’ de vreo 26?”. Mai târziu mi-am adus aminte că de fapt colegii sunt practicanți, nu teoreticieni ca mine, așa că numele amintite nu i-au impresionat prea mult. Tot mai târziu, în vreme ce mă mustram în gând pentru vanitatea mea de a ma compara cu acești pescari profesioniști, am aflat și motivul pentru care nu am auzit senzorul. Lanseta nu a fost așezată bine pe suport, iar peștele lua fir fără ca acesta să treacă prin rola senzorului. Ciprian a auzit doar tamburul sfârâind, motiv pentru care a mers sa verifice lanseta. Puteam să-l pierdem foarte ușor, dar așa a fost să fie…

Dar seara nu s-a încheiat aici. La ora 22:32 a venit rândul lui Tibi să fugă pe ponton, pentru că am avut din nou un vizitator special, un crap oglindă de 19,4 kg – noul PB a lui Tibi. S-a făcut târziu și am rămas din nou doar eu cu Tibi pe mal. Frigul n-a întârziat foarte mult și s-a lăsat din nou mai apăsător decât în prima noapte.

Un superb crap oglindă de 19,4 kg, pescuit la scurtă vreme după capturarea celui mai mare crap al bălții

Ne-am retras în cort cu gânduri amestecate. Parcă voiam să ne trezească din nou vizitatorii din noaptea trecută, dar parcă nu voiam sa ne scoată din nou în frig. Ne-a trezit totuși un musafir inedit la ora 02:05, un frumos ten de 12 kg, pescuit la o lanseta a lui Ciprian și executat în dril de către Tibi. A fost un dril atipic pentru un ten. A venit foarte ușor și abia la 1 metru de mal a schițat o schimbare de direcție.

Nici tenii n-au refuzat nada oferită

A fost momentul când am resimțit cel mai tare frigul, îmi clănțăneau dinții în timp ce l-am adus în minciog și la saltea, iar în jurul nostru tot echipamentul era acoperit cu un stat gros de brumă.

Dimineața de sâmbătă 05 octombrie ne-a întâmpinat cu un nou record de temperatura minimă (–8 ⁰C). De data asta temperatura era confirmată și de buletinele de știri, care anunțau că a fost cel mai friguros 05 octombrie din ultimii 80 de ani. Pe la 10:48 au apărut cazații cu provizii: cafea, pizza și o mulțime de povesti despre seara trecută.

Crap oglindă de 15 kg, pescuit de Tibi în miez de zi

Din nou au băgat soare americanii de la Accuweather, deci ne-am dezmorțit pe la amiaza. La ora 12:38 avem parte din nou de acțiune, Tibi a pus pe mal un frumos crap oglindă de 15 kg. De data asta cântărirea, pozele și eliberarea peștelui s-au desfășurat în tihnă, la lumina zilei și în soarele amiezii. Apoi, pe la 13:54, am avut și eu plăcerea să scot un frumos crap comun de 8 kg cântărit, fotografiat și eliberat în aceeași tihnă.

Crap comun de 8 kg, bonus la seniorii contabilizați în zilele anterioare

Spre seara, după nădire, la recuperarea lansetelor pentru împrospătarea momelilor, am mai prins eu un ciot de lemn. L-am fotografiat și l-am reținut pe mal, singura captura reținută. La ora 21:06 însă, am avut o captură adevărată, un frumos crap oglindă de 15 kg cântărit electronic de data asta, fotografiat și eliberat cu succes.

Crap oglindă de 15 kg pescuit la scurt timp după nădirea de seară

Imediat după asta, la 21:30 venit în sfârșit și rândul lui Bogdan să întâmpine un vizitator special, o oglindă de 19,50 kg – noul său record personal.

Crap oglindă de 19,5 kg, noul record personal al lui Bogdan

Nici n-am apucat să eliberăm bine peștele lui Bogdan, când, la 21:34 a venit din nou rândul lui Tibi să ne prezinte un alt crap oglindă de 16,70 kg, fotografiat și eliberat cu voie bună. Apoi, cazații au plecat din nou la pensiune și am rămas cu Tibi și Bogdan pe baltă. La ora 00:19 tot Tibi a fost cel care a fugit către lansete și a adus pe mal încă un crap comun de 8 kg. A urmat o noapte mai caldă decât precedentele, dar și mai liniștită în ceea ce privește senzorii.

Crap oglindă de 16,7 kg, pescuit de Tibi la finalul unei serii de crapi de două cifre

Dimineața de duminică, 06 octombrie, ne-a întâmpinat cu o temperatură minimă de doar – 2 ⁰C înregistrată în cursul nopții și un total de alți șase pești. A fost și recolta finală, până la ora 11:00 când am părăsit standul nemaiavând nicio trăsătură. Am avut totuși niște vizitatori, dar nu pe partea dorită a malului. Două căprioare au ieșit din pădure și s-au lăsat fotografiate în zona de lângă foișor și un guzgan năzdravan care și-a făcut curaj să iasă dintre trestii și să inspecteze sculele, dar mai ales momelile noastre.

Unul dintre ultimii vizitatori ai partidei de pescuit de la Harsany

Deja soseau participanții la concurs, ocazie cu care am fost vizitați și am discutat cu componenți ai unor echipe românești din Iași și Brașov, care inspectau standurile deja pregătite de concurs. Am plecat acasă trecând cu capul sus printre concurenți și mulțumind lui Peti pentru găzduirea pe superba baltă Harsany.

Am avut parte de o partidă fantastică, în care chiar nu ne imaginam că o să experimentăm asemenea emoții. Vă dați seama că pe drumul de întoarcere spre casă am rememorat cu satisfacție momentele de vis petrecute pe baltă. L-am sunat pe Ghiți să-i mulțumim încă odată pentru nadă, strategie și sfaturile utile, precum și pentru telefoanele de încurajare și mobilizare din timpul partidei. Oare când o să putem repeta o asemenea aventură? Nu știm, dar acum am văzut că se poate!

Asta a fost povestea. Pentru toți a fost prima partidă de pescuit la crap exclusiv cu boilies, pe durata a 72 de ore, deși din cauza frigului, noaptea am pescuit doar pasiv.

Balta Harsany, superbul lac gazdă

Pentru toți s-a soldat cu depășirea PB-ului la crap și rezultatele finale au arătat cam așa: Bogdan – 1 crap 19,50 kg, Ciprian – 2 crapi (15+12 kg) total 27,00 kg (medie 13,50 kg), Tibi – 5 crapi (8+19,4+15+16,7+8 kg) total 67,10 kg (medie 13,42 kg) și Doco, adică subsemnatul – 6 crapi (8+8+14,5+28,1+8+15) total 81,60 kg (medie 13,60 kg).

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE!

Toamna crapilor record pe lacul Harsany
5 (100%) 18 votes

Crap24
Prezent pe

Content Manager la CRAP24
Colaborator și autor constant de articole pentru reviste de profil. Coordonator de proiecte și realizator de aplicații precum Carp Fishing by Clear Fishing, prima aplicație dedicată pescuitului la crap declinată în cele mai importante 7 limbi de circulație internațională și disponibilă în cele mai mari platforme mobile, iOS și Android. Membru fondator CRAP24.RO. Record personal: Crap Comun 20,2 Kg
Crap24
Prezent pe

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *