Noapte cu crapi si gheata la mal

Ajunși din nou pe lacul Tâncăbești pentru o partida scurtă de 24 de doar ore, Vali Bonto, apropiat al echipei CRAP24, împreună cu partenerul său, Vali Pană, au „debarcat” sambătă dimineața, la ora 7:30, pe același loc pe care au stat și la prima partidă de pescuit la crap din acest sezon: ponton Nae&Sec. Iar dacă în urmă cu doar două săptămâni, pescuind inițial plantat, au reușit să aducă la mal nu mai puțin de 21 de crapi, de acestă dată băieții s-au gândit să abordeze partida pescuind exclusiv din mână.

Asaltul crapilor s-a desfășurat pe toată durata nopții

Vali: „Spre diferență de partida trecută, de data aceasta am hotărât să ne lansăm monturile din mână. Este stilul de pescuit care ne place. Este mult mai tehnic și conferă un grad mare de mobilitate. Pescuind astfel, am căutat locuri cât mai curate pe fund, fără vegetație. În acest moment iarba este foarte abundentă la Tâncăbești, iar asta pune destule probleme de prezentare corectă a monturii. De ce spun asta? Fiindcă de cele mai multe ori o montură ajunsă în vegetație nu prinde pește. Senzorul înregistrează un bip scurt și cam asta e tot. Crapul simte că montura opune rezistență la aspirație, momeala nu are o mișcare naturală, moment în care peștele pleacă. După ce dai lanseta afară, constați că ai nimerit o zonă cu vegetație și ai pierdut o trăsătură.

Deși foarte simple, monturile folosite au fost extrem de eficiente

Deși foarte simple, monturile băieților au fost extrem de eficiente

Zona din fața pontonului nu are niciun fel de structuri. Practic este un platou vast, cu zone care alternează între un substrat mâlos și unul mai ferm, dar destul de îngust (cam 10 m lățime) și cu o adâncime de aproximativ 3 m. Odată găsită zona curată, este foarte important să reușești să arunci constant și precis acolo, ca să poți profita la maxim de orice trăsătură a crapului.

Nici crapii oglindă n-au evitat zona nădită de pescari

Am nădit din start câte 1 kg de boiliesuri tari, B2 și B3, și ne-am pus pe așteptat. Era un soare arzător și crapul prefera apa mică de lângă plauri, unde săriturile ciortanilor ne confirmau acest lucru. Ba chiar la un moment dat, spre suprafața apei, un crap de peste 10 kg ne-a sărit exact lângă fire 🙂

Ca momeli de cârlig am mers pe boilisuri tari CE (critic echilibrate), de 20mm, B3-Belachan și B2-Squid/Cranberry. Deloc surprinzător pentru căldura și soarele puternic, până la apus nu am avut nici o trăsătură. De la ora 19:00 însă, a început balul. Un dubleu ne-a scos din apatie și ne-a confirmat că au intrat crapii pe pat, unde se hrăneau cu frenezie. Ce a urmat s-a concretizat într-o furtună de trăsături, care au continuat până spre 5 dimineața (3 dubleuri), totul pe un frig pătrunzător (-3 C), care ne „frigea” mâinile și ne îngheța apa de pe salteaua de primire.

Deși frigul îngheța apa de pe saltelele de primire, crapii se hrăneau tot mai agresiv

Deși peste noapte frigul îngheța apa de pe saltelele de primire, crapii se hrăneau tot mai agresiv

Neavând timp de poze, am fotografiat câțiva crapi direct pe saltea, iar asta pentru că altă trăsătură ne chema la lansete! Au fost în total 20 de trăsături și 19 crapi puși pe saltea. Pentru că a apucat să se parcheze în stuful dintre Pontonul 1 și Nae și a reușit să îndoaie cârligul, am ratat totuși un pește!

Vali Bonto cu vedeta partidei, crapul comun de peste 15 kg

Crapii au cântărit între 5 și 15,18 kg (10 crapi peste 10kg – cei mai mari fiind de 13,80kg, 14,75kg și 15,18 kg, ceilalți fiind între 10 și 12kg), iar pentru a-i ține pe vad, am nădit câte 20-30 de boiliesuri după fiecare trăsătură.

După o așa noapte, duminică dimineață eram extenuați. Pe la 6 ne-am băgat la somn până pe la 9:30, când soarele începuse din nou să încălzească atmosfera și am realizat că partida se terminase. Crapii își reluaseră pozițiile pe lângă plauri, pe zonele cu apă mică. La 12 am decis să punem punct partidei, totul după o noapte furtunoasă, de neuitat! Fir întins tuturor!”

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE! [kkstarratings]

1 Comment

1. monturiporumb.ro

3 aprilie 2014 at 6:48 pm

Tancabestiul o balta de exceptie din zona Bucurestiului destinata concursurilor de pescuit la crap si nu numai care este compusa din 2 balti Tancabesti1 si Tancabesti2.
    Pe balta Tancabesti2 este balta in care se poate si retine maxim 5kg exclus dimensiuni mai mici de 2kg si mai mari de 5kg,salonta se elibereaza neconditionat la orice dimensiune. Pe balta Tancabesti 1 se pescuieste numaic&r.
    Caracteristic acestor 2 balti nu se da unda verde la inaintas din fir textil dar se planteaza in schimbul unei taxe suplimentare(dar nu si in concursuri).
    Pentru persoanele care au dovedit un fairplay in a respecta cu srictete regulile administratorului se acorda abonamente anuale contracost avantajos.
    Sa revin la partida de pescuit al lui Vali Bonto si coechipierul Vali Pana care prin indemanare si folosind o nada corespunzatoare de boilies pe baza de faina de peste si sepie combinata cu fructe au pus
    pe saltea 19 crapi pe timp de noapte si nu pe zi când soarele a inceput sa straluceasca si sa incalzeasca balta amortita.
    Parerea mea ca pe timpul zilei ar fi mers un pescuit aproape de stuf unde obisnuieste mustaciosul sa umble pe aceasta perioada de primavara iar binenteles pe timpul noptii când temperaturile scad semnificativ exemplarele se indreapta pe apa mai adanca si mai calda cu cateva grade acolo unde s-au localizat si pescarii nostri.
    Felicitari lui Vali Bonto si coechipierului pentru partida reusita.
    Felicitari echipei CRAP24 si pentru acest articol.monturiporumb.ro

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *