La pescuit de ten pe Tancabesti

Nu mai departe de acum o săptămână, Ştefan Babiţa, pescar de crap prezent constant în competiţiile de profil din România şi administrator al lacului Magura 9, a reuşit o partidă de poveste pe lacul Tâncăbeşti.

Ştefan cu unul dintre nenumăraţii teni ai partidei trecuţi bine de 10 kg

Pescuind singur şi având ca obiectiv tenul, Ştefan a trebuit să depună eforturi considerabile pentru a duce partida la bun sfârşit. Oare finalul a meritat?

Ştefan: „Obosit după câteva săptămâni neîntrerupte de muncă, iată că mi s-a ivit ocazia de a ma relaxa la pescuit 24 de ore pe lacul Tâncăbeşti. Ţinta: TENUL! Vroiam să văd dacă a început să mănânce.

Organizarea standului şi abordarea vadului sunt elemente esenţiale în pescuitul la crap

Am pus mana pe telefon şi l-am sunat pe Vlad Parfene în vederea rezervării locului de pescuit numit Dreapta Scăldătoare. Este un loc de suflet pe care am căzut de două ori în calificările Campionatului Naţional.

Vlad mi-a spus politicos că e un loc dificil, mai greu de pescuit, mai ales dacă merg singur şi mi-a oferit locul Scăldătoare. Era prima data când pescuiam aici, dar parcă nimic nu mai conta.

Mi-am stabilit rapid strategia şi m-am gândit să las două lansete pe ten, iar cu celelalte două să merg pe boilies. Cu 36 de ore înainte de începerea partidei am pregătit 10 kg porumb şi 3 kg de grâu, băgate la fermentat cu ceva sare şi zahăr.

De cum am ajuns, am început montarea sculelor şi pregătirea marker-ului. Neştiind mai nimic despre vad, aveam nevoie să găsesc un loc prielnic tenului.

Tenii n-au părăsit patul de nadă şi au continuat să viziteze salteaua lui Ştefan până la lăsarea serii

Undeva la 40 de metri am stabilit distanţa de pescuit pentru ten, pe o adâncime de 2,40 m, şi la 80-90 de metri pentru beţele armate cu boilies. Pe al doilea vad pescuiam la o adâncime de 3,40 m.

Lansetele dedicate tenului au plecat cu un săculeţ umplut cu spărtură de cereale, iar la cârlige (Fox S3 nr. 4) am pus două boabe de porumb flotant Enterprise Tackle, culori galben şi alb.

Pe lansetele cu care căutam crapul am am pus bile proaspete, atât solubile cât şi tari, de diferite dimensiuni, pe aromă de squid cu prună.

Încă de la început am nădit cu spomb-ul cam două ore în continuu. Am dat aproape toate seminţele, iar pe vadul de boilies am combinat 1 kg de bile solubile de 24 mm cu 0,7 kg de bile tari cu diametrul de 20 mm.

Drilurile şi capturile de ten au continuat toată ziua

La cârlig, pe una dintre lansete am pus o bilă de 15 mm învelită în pastă, iar la cea de-a doua un snow-man de 12 mm cu 10 mm.

Am poziţionat lansetele pe paturile de nadă şi mi-am lipit ochii şi urechile de avertizori. N-a durat foarte mult și prima trăsătură a venit de pe patul de seminţe.

Înţep şi, spre profunda-mi dezamăgire, aduc la mal o frumuseţe de plătică ce bătea bine în 2 kg. Frumoasă, dar nu după ea venisem.

Odată cu lăsarea serii, trăsăturile s-au mai liniştit

Reîncarc lanseta şi lansez din nou montura pe patul de nadă. La doar 30 minute distanţă primul ten strigă prezent la saltea, un exemplar peste 10 kg.

Din acel moment trăsăturile şi capturile de ten au continuat toată ziua, până la ora 20.00 bifând peste 10 teni cu greutăţi între 10-16 kg. Ca să fiu sigur că am activitate pe vad peste noapte, chiar înainte de înserare, am nădit şi restul seminţelor rămase.

Un superb musafir nocturn, un crap comun de 12 kg intrat pe patul de boilies

Odată cu noaptea s-a lăsat şi liniştea peste avertizori, iar gândul că e posibil să nu-mi mai tragă începuse să-mi încolțească în minte. Nu a fost deloc aşa, iar în jurul orei 23.00, când am capturat primul comun de vreo 12 kg, incertitudinea asupra deznodământului partidei s-a spulberat.

Trăsăturile au continuat în ritm alert până la 2 dimineaţa, când, rupt de oboseală, am renunţat să mai pescuiesc. Pescuind singur, efortul fizic şi-a spus cuvântul, iar malul foarte dificil al vadului nu m-a ajutat nici el deloc.

Tenii de Tâncăbeşti crapă de sănătate şi sunt adevărate torpile în dril

La 7:30 m-am trezit cu forţe proaspete şi am reluat pescuitul. Nici bine n-am poziţionat lansetele că primul ten al zilei, sărit bine de 10 kg, îmi ura deja „Bună dimineața” din plasa minciogului.

Continuând în acest ritm până undeva la ora 10.00, am considerat că mi-am încărcat suficient bateriile şi am început strânsul lansetelor și al taberei.

Ce să mai, o partidă foarte reuşită!”

Ştefan, felicitări pentru partidă, pentru rezultat şi mulţumim pentru cele trimise!

Ți-a plăcut articolul? Dă-i un LIKE și adaugă un comentariu mai jos.

Ne-ar plăcea să știm și părerea ta.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *