Final de sezon cu crapi record, gulas unguresc si o ploaie de pomina

Mult așteptata partidă pe final de sezon a sosit. În noaptea de 9 octombrie 2015, la ora 4:00 am plecat cu mașina plină de bagaje din Cugir, iar bunul meu prieten, Robert Miller (Roby), s-a pus și el în mișcare după ora 5 dimineața. Plecând din Ocna Sugatag, el avea un traseu ceva mai scurt până la destinație.

Început de octombrie, lacul Harsany, vadul Steg - coordonate ideale pentru crapi capitali

Început de octombrie, lacul Harsany, vadul Steg – coordonate ideale pentru crapi capitali

La capătul unui drum lung și obositor am ajuns amândoi în jurul orei 9:30, cu o sincronizare perfectă, din nou pe vestitul lac Harsany. Aici abia se încheiase cupa Big Boss, și am intrat în vorbă cu alți prieteni pescari, care ne spuneau că s-a prins destul de prost, iar pe standul Steg, unde urma să pescuim noi, s-au prins doar câțiva pești în tot concursul.

Avem strategia noastă și eram convinși că o să facem treabă. Într-un final am ajuns pe Steg, unde aveam să pescuim următoarele 4 zile. Ne-am instalat rapid și-am balizat locul de pescuit la o distanță de aproximativ 130 m. Eu în stânga, unde am nădit doar cu Ghiti Baits, iar Roby în dreapta, unde a nădit cu Target Baits. Amândoi aveam belachan cu crab. În jurul orei 13:00, aveam lansetele pe poziții și așteptam deja să vină peștii.

N-a trecut nici o ora de la începerea partidei și sună avertizorul colegului. După un dril serios, scoate primul crap solzos de 10,10 kg. Eram foarte entuziasmați pentru că peștele a răspuns așa de repede. Până la nădirea de seară, am mai prins un frumos crap oglindă de 9,20 kg. Apoi, în jurul orei 21:00, după încă un dril de aproximativ 20 de minute, Roby a scos și primul crap mai îmbrăcat de fix 15 kg!

Drilurile duble n-au fost deloc puține în standul celor doi

De dimineață, la ora 5:30, îmi sună stația și ies din căsuță. Era un frig afară…, vreme perfectă de scos un „ciortan” de Harsany de numai 5 kg. Am zis că stric media cu peștele ăsta, dar eram fericit că mai e încă unul și știți vorba aia: cine nu apreciază crapul mic, nu-l merită pe cel mare!

Imediat după cântarul de dimineață, am mai scos trei crapi. Unul de 11,40 kg, al doilea de 12 kg, respectiv 5,40 kg. Spre seară, după o trăsătură violentă am înțepat un crap serios. Din păcate, drilul n-a durat foarte mult pentru că l-am agățat în baliză. Cred că a fost un over 20, dar l-am forțat puțin și a scăpat.

Eram puțin supărat pentru că am scăpat un așa pește, dar mai aveam o întreagă partidă înainte.

Seara, la ora 19:02, îi sună avertizorul colegului. Fuge, înțeapă și îmi spune: “Liviu, asta e mare, tati!” Dril de peste 30 de minute, multe plecări din mal, apoi îi vedem capul și coada. Când l-am văzut, am izbucnit: “Roby, vai de capul meu, ăsta are spre 30!” Am reușit să-l iau în minciog, abia l-am ridicat amândoi, apoi l-am dus la cântar al cărui ac s-a oprit la exact 29 kg! Au urmat felicitările pentru bunul meu prieten Roby, care și-a depășit în mod absolut remarcabil recordul personal!

Stânga Steg, standul Steg și Roby cu un superb crap de 29 kg

Stânga Steg, standul Steg și Roby, cu un superb crap de 29 kg, noul lui record personal

Nici n-am apucat să bem o țuică bună în cinstea crăpălăului, că ne mai pleacă o lansetă. Dril serios, apoi mai scoatem un superb crap oglindă. Incredibil, dar adevărat: era încă un over 20, mai exact un 25,40 kg! Privind către monturi, Roby mi-a spus ca ambii pești de peste 20 au intrat la bile critic echilibrate BelaCrab, de la Target Baits. Mi-am zis să pun și eu pe un băț, să văd dacă într-adevăr fac diferența. În jurul orei 21:25, mi-a mai intrat un crap spaniol frumos, și-apoi ne-am pus la somn.

Dimineață, la ora 5:08, îl trezește pe Roby un crap. După nădirea de la prima oră, pe la 8:05, una dintre lansetele mele pleacă cu un run puternic. Am fugit, l-am înțepat, dar peștele nu se oprea din luat fir, chiar dacă era la peste 130m. I-am zis colegului: “Alt dulap de Harsany, sigur e over 20!”. După peste 30 minute de dril, am reușit să-l trag în minciog. L-am pus pe cântar și ecranul ne-a indicat 29,20 kg! Ne-am îmbrățișat de fericire, peștele fiind “noul meu record la crap oglindă”.

Liviu, cu noul său record la crap oglindă - 29,20 kg

Liviu, cu noul său record la crap oglindă – 29,20 kg

Până seara, am mai reușit să aducem pe saltea nu mai puțin de 6 crapi frumoși. Eram în cărți. Aveam capturați 18 crapi în numai două zile de pescuit, și încă câțiva scăpați (așa-i la pescuit). În a treia noapte de pescuit, ploua cu găleata. Telefonul arăta doar 6 grade, iar pe o așa vreme nici nu am mai prins vreun pește.

De dimineață, ploaia s-a oprit. Pe la ora 9:13, Roby a mai scos un 10,20 kg. La nici 5 minute după eliberarea peștelui, am și eu un dril. Am reușit să scot încă un crap superb de 22,10kg. De acestă dată, intrase la boilies de cârlig critic echilibrat, de 16mm, Ghiți Baits, aromă de Belachan & Monster Crab.

La două standuri distanță în stânga noastră, au venit campionii mondiali din 2012, băieții din Energy Carp Brașov. Am intrat în povești cu ei, le-am povestit despre vestita baltă Harsany, ei fiind pentru prima oara la pescuit aici. În iarnă, câștigaseră un concurs de casting și au primit ca premiu acestă partidă. Noi venim aici de 4-5 ani, la cel puțin câte o partidă pe an!

Crap oglindă de 22,10 kg, venit pe o ploaie torențială

A venit și ultima seară a partidei, iar noi nu stăteam degeaba. După nadirea din barcă, a mai plecat un solzos de 11,20 kg. Am nădit apoi din cobră amândoi și la nici o oră distanță, are Roby are parte de un run frumos la un băț din dreapta. Îl scoatem repede pe saltea, îl cântărim și mai trecem un crap de 20 kg pe „foaia de parcurs”! Nici nu apucă colegul să lanseze bățul înapoi, că-i mai pleacă unul. Apoi, în timpul drilului, am și eu o plecare puternică!

Auzind atâta gălăgie, unul dintre băieții de la Energy Carp a venit  la noi în stand să ne ajute. Roby era deja la mal cu peștele lui, dar al meu nu vroia nicicum să colaboreze. Ba mai mult, luase și fir până peste baliza colegilor din dreapta. Între timp, Roby a scos un crap românesc superb de 21,60 kg și-l pregătea deja pentru poze.

Eu încă mă chinuiam să-l scot pe al meu, care pleca cu run-uri incredibile din mal. Roby a zis că e somn mare, la cum pleca, însă până la urmă i-am scos capul la suprafața apei, să-i dau puțin aer și să-l obosesc, și ce să vezi… încă un „baboi”! L-am scos din apa într-un final, l-am cântărit, și acul s-a oprit la 26 kg.

Dublu dril finalizat cu un 26 kg (Liviu) și un 21,60 kg (Roby)

Dublu dril finalizat cu o superbă oglindă de 26 kg (Liviu) și un comun de 21,60 kg (Roby)

Nu ne venea să credem că am avut dublu dril cu doi crapi de peste 20 kg și că în ultimele două ore avem capturați 3 crapi over 20. Ne-a felicitat și pozat băiatul din Energy Carp, căruia îi mulțumesc pe această cale pentru ajutor.

Ne-am trezit devreme și în ultima dimineață, ne-am făcut treaba și am așteptat următorii crapi ai partidei. N-a durat mult, iar după ora 7:30 au început să sară swingerele la două lansete de pe rod pod-ul lui Roby. Scot eu repede un crap de 11,80 kg, iar colegul, după un dril puțin mai lung – în care mi-a și spus că are de-a face din nou cu unul mare, scoate un alt over 25 – un superb crap oglindă de 28 kg.

Nici nu apucăm bine să-i eliberăm, că îmi pleacă două lansete aproape simultan. Scoate rapid colegul unul de 13,40 kg, îl eliberează, moment în care îi mai pleacă și lui un băț. Eu scot un crap oglindă 19,20 kg și el încă unul de 11,80 kg. Totul în doar câteva minute!

Crap oglindă de 19,20 kg, modul perfect de a încheia o astfel de partidă

Deja era trecut de ora 8:00 și am început să strângem bagajele, să scoatem lansetele, fiind foarte mulțumiți de deznodământul partidei. Uitându-mă pe caiet, am făcut inventarul rapid și am constatat asa: 8 crapi over 20, dintre care 5 over 25, și nu mai puțin de 27 de bucăți pe saltea, cu o greutate totală de 410,40 kg! Cam așa s-a desfășurat ultima noastră partidă excepțională din sezonul 2015, pe Harsany!

A, și să nu uit: gulașul la Harsany este minunat! La fel vă recomand și ciorba de somn, mai ales pe frigul care apare pe final de sezon.

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE!

Final de sezon cu crapi record, gulas unguresc si o ploaie de pomina
4.9 (97.27%) 22 votes

Liviu Bulbucan

Colaborator la CRAP24.RO
Împreuna cu partenerul Ghiți Ghiușan, în sezonul 2014 a reușit să-și treacă în portofoliu cel mai mare crap prins în România de pescari români, un comun de 30,850 kg. Consultant Ghiți Baits. Record personal la crap oglindă: 29,20 Kg.

Ultimele postari ale lui Liviu Bulbucan (vezi toate)

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *