Doua noi recorduri la crap pe Harsany

Nu cu foarte mult timp în urmă, aflați la finalul unei partide de pescuit memorabile petrecută pe lacul Harsany/Ungaria, Răzvan Cuc (pescar de crap din Turda și apropiat al echipei CRAP24) împreuna cu Ionuț Bothaza ne-au trimis detaliat povestea ieșirii care avea să le schimbe amândurora obiectivele în ceea ce privește recordurile personale la crap. Deși nu toate lucrurile au mers așa cu și-ar fi dorit, cei doi pescari au reușit să ducă la bun sfârșit partida, finalul acesteia recompensându-i pentru toate eforturile depuse pe parcurs.

Ionuț, Răzvan și un impecabil crap comun de peste 15 pescuit Harsany

Răzvan: „Încă de anul trecut așteptam această ieșire. Într-un final, după ceva insistențe, am reușit să facem rezervare în perioada 20-23 aprilie, pe standul 5, doar pentru 3 zile. Am fi vrut o săptămâna, dar, având în vedere ca tot restul anului era deja rezervat, nu am mai gasit altă fereastră. A trebuit să ne mulțumim cu 3 zile. Împreună cu partenerul meu de pescuit, Ionuț Bothaza (Jon Leads), ne-am documentat despre standul 5 și am încercat să găsim cât mai multe informații. Toate detaliile arătau că pe stand nu se prind cantități mari, în schimb se prind pești capitali. Majoritatea pescarilor au reușit aici să pună pe saltea câte un exemplar mare, motiv pentru care ne-am decis sa încercăm depășirea recordurilor personale.

Lacul Harsany ține exemplare de crap cu adevărat impresionante

După un drum de 370 km, am ajuns pe baltă cu 2 ore mai devreme. Am parcat mașinile și am făcut o tură de lac împreună cu colegi noștri Bogdan și Patric. Pescuiseră pe alt lac, iar cu ajutorul lui Patric, care vorbește maghiară, am reușit să comunicăm atât cu administratorul lacului, cât și cu restul pescarilor. În jurul orei 12 am intrat pe stand. Am pregătit tabăra, lansetele și toate necesare. Apoi am intrat cu barca în căutarea unui loc propice pe care să-l balizăm și să ne pregătim patul de nadă. Majoritatea zonelor aveau apă de 3,20 – 3,40 m și un substrat consistent de nămol. După mai bine de 40 de minute de căutări, am reușit să găsim două locuri unde mâlul nu era foarte adânc, zonă pe care am hotărât să lăsăm balizele și să ne apucăm de pescuit. Am nădit din barcă, doar cu boilies, deoarece nădirea cu semințe este permisă exclusiv cu spombul sau racheta, de pe mal. Nădirea grea în schimb, este permisă din barcă, între orele 06-07:00 dimineața și 18-19:00 seara.

Noile reguli ale lacului permit doar 5 kg de nadă pe zi de pescar/stand, aici fiind incluse semințele și boiliesurile. Știind de acasă de această regulă, ne-am conformat și am avut la noi doar cantitatea de nadă permisă. După sondare și nădire ne-am apucat de pescuit cu două lansete pe patul de nadă, iar a treia la marginea acestuia. Ionuț a dat tot cu două lansete pe zona nădită, iar pe a treia a lipit-o de stuful din stânga standului. Pe parcursul partidei am apelat la multe trucuri în încercarea de păcălii crapii corpolenți, dar în mare am folosit riguri simple, leadcore și monturi cu plumb pierdut.

Monturile folosite au fost simple, cu sistem de plumb pierdut și armate toate cu boilies la cârlig

Ca nadă am folosit boilesurile Unique Baits, gama Skorpyo și Skorpyo Platinum, atât tari cât și solubile, pastă de boilies și pop-up-uri din aceiași gamă. În prima zi am reușit să pun pe saltea un crap comun de 10,40 kg, Ionuț reușind alți doi între 6-7 kg. A doua zi a fost foarte nasol, cu activitate spre deloc. Am întreținut totuși paturile de nadă, nădind câteva mâini bune de boilies, undeva la 3-4 ore distanță între reprize. Chiar dacă am încercat la cârlig cam toate variantele care ne-au trecut prin minte, bile mici, bile mari, bile cu pastă, snowman, bile solubile, bile tari, rezultatele întârziau să apară.

A fost momentul în care am hotărât să nu ne dăm bătuți și să facem tot posibilul să punem pe saltea câte un crap frumos. A treia zi, ultima din sesiune, ne-am decis să nădim mai des și să schimbăm constant momeala de la cârlig. Undeva în jurul orei 6 dimineața am intrat cu barca, am nădit locurile balizate și am schimbat momeala. Am observat că majoritatea pescarilor nădeau cu spombul și mi-am reamintit din ce ne-am documentat că pescarii maghiari folosesc spombul foarte des. Astfel, în jurul orei 12 am dat câteva spomburi, iar după doar 6-7 lansări am reușit să pun pe saltea un frumos crap comun de 15,40 kg.

Pe Harsany orice dril se poate termina cu un nou record personal

Chiar dacă am repoziționat rapid monturile după eliberarea peștelui, au urmat câteva ore în care senzori noștri nu au mai dat niciun bip. Eram foarte dezamăgiți și nu mai știam ce era de făcut. Încercaserăm toate variantele posibile. Totuși, în jurul orei 18 am avut din nou plăcerea unui dril frumos, la finalul căruia am avut o oglindă de 12,17 kg. Am dat rapid cu bastonul 2-3 mâni de boilies și câteva spomburi cu semințe. Am repoziționat lansetele și, după nici 30 minute, senzorul lui Ionuț ne indica prezența unui mustăcios. Intrat în apă la minciog, am avut surpriza să constat că este un crap mai corpolent, moment în care am început să ne dăm cu părerea despre greutatea peștelui. Ionuț era nerăbdător să vadă dacă cântarul trece peste de 14,70 kg, recordul lui stabilit tot în Ungaria pe lacul Nagykallo. Indicând 18,17kg, obiectivul era îndeplinit pentru Ionuț.

Cântărind peste 18 kg, Ionuț tocmai stabilește un nou record personal

Cântărind puțin peste 18 kg, Ionuț tocmai stabilește un nou record personal

Amândoi eram extrem de bucuroși și parcă dezamăgirea începuse să dispară după acest superb crap. În jurul orei 23:30, am repoziționat lansetele și le-am pregătit de noapte. Eram bucuroși că aveam un exemplar sărit de 18 kg și că obiectivul nostru, parțial, a fost atins. În jurul orei 1:30, unul dintre senzori începe să sune. Ieșim rapid din cort, iar după câteva minute reușesc să aduc în siguranță carpul în minciog. Ionuț pregătește salteaua de primire și cântarul, în timp ce eu duc crapul pe saltea. Fiind destul de somnoros, nu prea mi-am dat seama cât de mare este peștele. Abia când cântarul s-a stabilizat la 18,65 kg mi-am dat seama ce trofeu aveam pe mal. Tocmai reușisem să-mi depășesc și eu recordul personal, un crap oglindă de 17,15 kg prins tot pe lacul Nagykallo.

Răzvan cu noul său record personal la crap, o superbă oglindă de 18,65 kg

A fost și ultimul crap al partidei, dar nici nu mai conta. Ambele obiective fuseseră atinse. Din punct de vedere al cantității de pește însă, nu am stat deloc bine. Chiar și așa, partida a fost una cum nu se poate mai bine primită, eu înțepând 4 pești, de 10,40 kg, 12,17 kg, 15,40 kg și 18,65 kg, iar Ionuț alți 3, de 6, 7 și 18,17 kg. Cu siguranță ne vom întoarce cu prima ocazie la Harsany, care este, fără doar și poate, un lac superb.

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE! [kkstarratings]

1 Comment

1. monturiporumb.ro

9 mai 2014 at 9:20 pm

Ne bucuram in continuare ca pescuitul de crap este o pasiune nobila si putem spune ca alegerea baltii Harsany este una potrivita pentru capturarea exemplarelor majore.In acest sens ocuparea standurilor pe toata durata anului confirma puterea acestei baltii cu potential si daca pescarii nostri cu greu au putut face o rezervare de 3 zile in aprilie in loc de 1 saptamana cat se dorea asta dovedeste ca balta e super.
    Strategiile lui Razvan si a lui Ionutz au fost de remarcat combinând nada boilies tare,mic,mare,solubil, pasta,seminte au dat roade obtinand driluri spectaculoase cu adevarate capturi.
    Cunoscând potentialul baltii protagonisti nostri sperau sa prinda crapi multipli dar eu spun ca a meritat totul si cred ca fost suficient mai ales ca s-a capturat printre exemplare si un monstru la 18,700kg in aceasta perioada de primavara.Nu avem de facut decat sa ii felicitam pe pescarii nostri de performantele obtinute si sa auzim numai de bine.FIR INTINS TUTUROR!
    O mica mentiune am de facut administratorului baltii:i-l felicitam si pe el pentru exemplarele pe care le detine si cred ca merita sa spun ca secretul meu despre pescuitul cu un randament maxim pe aceasta balta este eliminarea nadirii cu barca si ma refer la boilies nu la seminte care se face cu spomb,chiar daca cantitatea de nada ajunge la maximum 5 kg.As crea o regula mai aspra prin diminuarea cantitatii de nada.De ce?Balta este foarte solicitata standurile fiind ocupate permanent iar crapii fiind hraniti cu cantitati impresionante de boilies si seminte se cam satura si devin neinteresati de momelile oferite de pescar.monturiporumb.ro

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *