Debut de sezon cu 21 de crapi intepati pe Tancabesti

Recent întors de la prima partidă de pescuit din acest an, Vali Bonto, bun prieten și apropiat al echipei CRAP24, ne-a povestit pe larg detaliile uneia dintre cele mai spectaculoase ieșiri de care a avut parte, în urma căreia a declarat deschis sezonul de pescuit la crap.

Crapii mari au venit de pe apă mai mare

Împreună cu partenerul meu de la această ieșire, Vali Pană, am plecat spre baltă sâmbătă dimineață, la ora 7:30. Ca de fiecare dată, emoțiile primei partide ne cuprindeau pe măsură ce ne apropiam de locul de pescuit ales, Lacul Tâncăbești – ponton Nae&Sec.

Ajunși pe baltă încă de dimineață, am descărcat repede bagajele, am armat lansetele și am hotărât să ne începem pescuitul pe apă mică (1-1,5m), spre două zone: plaurul de la Dig și zona bogată în stuf de la VB. Inițial, ca momeli la cârlig am mers pe boilies tare, de 16mm, și pop-up de 12mm (B3-Belachan + Pinneaple și B2-Squid/Crannberry + Mulberry Florentine).

Trăsăturile au continuat și peste noapte

Nădirea a fost făcută punctual, cu boiliesuri tari de 20mm tăiate în patru bucăți, rețetă care a însoțit fiecare lansetă plantată. În plus, pentru a ne semnaliza prezența în zonă, am mai dat câteva mâini de nadă mai extins, pe toată zona pescuită. Undeva în jur de 12:30, aveam deja toate lansetele în apa. Sezonul era oficial deschis, chiar dacă apa era destul de rece, undeva în jur de 6-7 grade C.

Crapii mari au început să intre doar după schimbarea strategiei de pescuit

Pe la ora 15 au început și trăsăturile dar, din păcate, zonele cu apă mică erau înțesate cu crapi sub 10 kg și foarte multi ciortani de 1-1,5 kg. În ciuda dimensiunilor, aceștia atacau inclusiv monturile cu bile tari de 20mm + pop-up de 16mm lansate în compania cârligelor de 2! Vântul bătea din ce în ce mai puternic, iar plantatul începea să nu mai fie o soluție viabilă, mai ales că ciortanii erau extrem de activi. Ne-am gândit că e totuși posibil să găsim crapii mari pe apă mai adâncă, motiv pentru care, undeva în jurul orelor 22:00, am decis să pescuim exclusiv din mână, pe pat de boilies tare… exact ca în plină vară 🙂

Ciortanii nu se fereau să guste snowmanul cu bile de 20 și 16 mm

Alegerea s-a dovedit cum nu se poate mai inspirată, crapii cei mai mari venind de pe apă de 2,5-3m. Aceștia nu au întârziat foarte mult la apel, preferând monturile cu un singur boilies tare de 20mm. Duminică am continuat exclusiv cu pescuitul din mână, plus o nădire moderată, cu cobra, până spre orele 14:00. A fost momentul când am decis să strângem, iar asta și pentru că vântul puternic și deosebit de rece făcea deja pescuitul imposibil.

Crapii corpolenti au preferat monturi simple, cu o singura bilă pe firul de păr

Crapii corpolenți au preferat monturi simple, cu o singura bilă pe firul de păr

A fost o partidă minunată de 24 de ore, soldată cu 21 de crapi scoși pe ponton. 7 dintre ei trecuți de 10kg, 4 între 10 și 10,8kg, alți 2 de 11,5 și 13,4kg, iar captura partidei a fost un superb mustăcios de 15,22kg.

Finalul de partidă ne-a găsit cu 21 de pești adjudecați

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE! [kkstarratings]

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *