Cum sa pescuiesti „perla” unei balastiere de poveste

Unul dintre cei mai rutinați pescari ai lacurilor din țări vecine, Havran Ovidiu, pescar de crap arădean și apropiat al echipei CRAP24, a încheiat de curând o partidă de pescuit al cărui rezultat poate stârnii urme serioase de invidie în inima oricărui împătimit al pescuitului la crap. Întreaga aventura, detaliile partidei și povestea unui rezultat de vis în rândurile ce urmează, istorisite chiar de Ovidiu.

Harta lacului Pelagicevo

Ovidiu: „Situat în Bosnia, lacul Pelagicevo este o balastieră veche, de prin anii `60, vreme în care a fost pescuită doar de către nomenclatura regimului comunist din această țară până în anii `90. Nefiind afectat de război, din 2004 lacul a fost preluat în administrare de o asociație a localității Pelagicevo, numită DSR SARAN, care promovează exclusiv pescuitul în sistem C&R.

Pelagicevo se întinde pe aproximativ 33 ha și are o populație impresionantă de crapi și amuri mari, media capturilor fiind de peste 15 kg, atât în concursuri cât și la liber, capturile over 20 kg reprezentând ceva normal! Mă numesc Havran Ovidiu, sunt din Arad și pescuiesc pe acest lac din 2012 (eu și partenerul meu de pescuit de atunci fiind primii români care am pescuit acolo). An de an am 2-3 partide aici (cu durata de 6-7 zile), iar dacă nu reușesc 2-3 capturi crapi de peste 20 kg, consider ieșirea un eșec.

Ovidiu, cu un corpolent crap oglindă, pescuit în sezonul lui 2014

Corpolent crap oglindă pescuit de Ovidiu în sezonul lui 2014

Împreuna cu prietenul meu, Tavi, ne-am hotărât încă odată să facem o partidă de pescuit la crap, iar în perioada 22 – 30.06.2015 rezervam din nou vadurile superbului lac. Conform programării, eu am avut rezervat locul 14, iar Tavi locul 8 (taxa pe baltă e de 15 euro/zi/3 lansete). Nada folosită a constat în aproximativ 30-40 kilograme de seminte și alte 20 kg boiliesuri, productie proprie (un fishmeal pe bază de belachan/somon și un birdfood pe bază de scorțișoară), rulate în diametre  de 16, 18 și 20 mm.

Și luna mai a sezonului 2015 a fost generoasă în capturi pentru Ovidiu

[adinserter block=”2″]

Am folosit monturi clasice, simple, fără complicații inutile, cârlige de 4 și 6 (Fox XS4), schimbate la fiecare al doilea pește prins. Uneori le schimbam chiar mai des. Din cauza substratului foarte bogat în pietriș, se tocesc destul de repede. Forfacurile au avut lungimi între 15-25 cm, legate cu fir de la PB – Jellywire, iar plumbul „pierdut”, dar și ”in line”. Inițial am pus la cârlig boiliesuri de 14-16 mm, singure (cu monturile tip snowman nu prea am avut rezultate pe acest lac), ulterior mărind dimensiunea până la 1 bilă/cub de 20mm .

Crapii de peste 20 de kilograme sunt elemente constante pe lacul bosniac. Aici, Ovidiu cu un comun de 20,2 kg

Având pescari pe locul 25, precum și pe locul 11, și cunoscând faptul că circulația peștilor pe acest lac este foarte mult influențată de ocuparea locurilor de pescuit, am fost nevoit să pescuiesc în lateral – 2 lansete stânga – la vreo 80-90 m – pe un pat de nadă format predominant din boiliesuri și pelete halibut. Una dintre lansete a mers pe substrat mâlos, iar ce-a de-a doua pe substrat tare (pietriș). Restul de două lansete le-am dat spre dreapta, la vreo 80-100 m, pe substrat mâlos, într-o zonă nădită în mare parte cu porumb și alte semințe.

O frumoasă oglindă de 20,8 kg, reușită de Ovidiu spre finalul partidei.

Aveam deja la activ în acest an două partide aici și 7 crapi over 20 kg capturați, așa că „targetul” initial – cel puțin pentru mine – a fost capturarea unui amur over 20 kg, întrucât aveam informații că au fost capturate deja câteva exemplare în acest an, iar recordul meu personal la amur era de doar 17,2 kg.

Desi initial Ovidiu avea ținta fixată pe cei mai mari amuri ai lacului, partida de pescuit avea să-i rezerve o surpriză de proporții

Deși inițial Ovidiu avea ținta fixată pe cei mai mari amuri ai lacului, partida de pescuit avea să-i rezerve o surpriză de proporții

În primele 48 ore am nădit mult, de cele mai multe ori cu spombul (minim o ora la prânz și încă o oră seara), dar am dat bile și cu bastonul, reușind 6 capturi cu greutăți între 11 – 18 kg. Apoi, spre seară, a început furtuna. Două ore de vânt și ploaie din față, vreme la care cortul meu cu greu a făcut față, fiind orientat cu intrarea spre vânt! Apoi, noapte și liniște.

Finalul drilului avea să-i rezerve o surpriză incredibilă lui Ovidiu

2 beep-uri scurte, urmate de un „run” lent m-au trezit din amorțeală. După un dril de 20-25 minute, am reușit să aduc peștele la aproape 10 m de mal; la vederea lanternei frontale acesta se lasă la fund (apa are acolo 3-4 m), fiindu-mi imposibil să-l ridic, mai ales că aveam firul principal de 0,26mm. Am oprit lanterna și am continuat drilul la lumina lunii.

Apoi, au mai trecut 5 minute și-am pus peștele în minciog. Mi-am cam dat seama că e mare din dril, dar după demontarea brațelor minciogului, vrând să duc peștele către salteaua de cântărire, fiind și obosit după dril, nu l-am putut ridica. Inițial, am avut impresia că plasa minciogului s-a agățat într-un butuc de la mal. Ducând peștele la cradle, și văzând-ul în toată splendoarea lui, l-am recunoscut imediat! Era crapul record al Bosniei și al lacului Pelagicevo, fiind capturat în 2014 la greutatea de 32 kg!

Vedeta lacului Pelagicevo, un impecabil crap comun de peste 30 kg

Puțin panicat și deosebit de fericit de reușită, am strigat după Tavi să mă ajute la cântărire. Odată transferat în plasa de cântărire, acul cântarului (Reuben Heaton) arăta, nici mai mult, nici mai puțin, decât: 31,2 kg! Întrucât tara o făcusem cu sacul de cântărire uscat, am estimat greutatea peștelui la 31 kg. Noul personal best pentru mine (precedentul era de 24,6 kg – o oglindă superbă reușită tot pe acest lac). Spre dimineață, conduși de aflarea veștii, ne-au mai venit doi prieteni pe baltă (din Arad și Timișoara). Am făcut împreună ședința foto și apoi au asistat la eliberarea uriașului.

În ziua următoare am mai reușit alți 4 crapi, dintre care doi de peste 20 kg. Apoi au urmat 4 zile fără nicio trăsătură. Balta era „tăiată”. Nimeni nu a mai prins nimic în aceasta perioadă. Dar parcă nici nu mai conta. Eram satisfăcut, ridicasem ștacheta noului meu record personal la 31 kg și, în același timp, punctasem cu cel de-al 10-lea crap over 20 kg din acest sezon și al 30-lea începând cu anul 2012!

Crap comun de 31 kg, cel mai mare pește al lacului și nou record personal pentru Ovidiu

Spre finalul partidei au început din nou trăsăturile, reușind până la urmă un număr total de 19 capturi. În septembrie vom reveni pe acest minunat lac, cu gândul, evident, la noi recorduri și cu siguranță un nou articol.”

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE! [kkstarratings]

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *