Cu tinta pe cei mai mari crapi ai unui lac de vis

La scurtă vreme de la revenirea în țară după o partidă de pescuit la crap la care mulți dintre noi încă doar visează, Călin Urs, proaspăt consultant Target Baits, a așezat atent în rânduri recenta aventură și ne-a trimis toate detaliile poveștii pe care suntem convinși că nu o va uita prea curând.

Recent încheiata partidă a fost una foarte ofertantă în ceea ce privește crapii capitali. Aici, Călin cu un superb crap oglindă de două cifre

Călin: După luni de așteptare, am reușit într-un final să merg la prima partidă de pescuit din acest an. Împreună cu partenerul meu, Girbovan Cătălin Ciprian, și prietenul nostru, Tudor Pop, am descins pe un lac pe care eu nu mai pescuisem – Lacul Harsany – Ungaria.

Odată ajunși, noi ne-am instalat pe standul 6, iar Tudor a mers pe standul 5. Am amplasat balizele și am început pregătirea echipamentului. În timp ce așteptam ora la care puteam intra cu barca pentru nădirea de seară, colegul Tudor, dovedindu-se mai „rapid”, a reușit să pună pe saltea un crap comun de 19,60 kg. Nici nu am ajuns bine că ni se arăta o partidă deosebit de promițătoare.
La ora 19:00 nădim, lansam și începem „războiul nervilor”. Nu trec nici 30 minute și Cată prinde primul crap, nu foarte mare, dar imediat după mai aduce la mal un altul, de acestă dată de 20,63 kg. Între timp prinde și Tudor alți doi, iar la mine nici un bip. Nici măcar vântul nu-mi mișca avertizorii. Trece prima noapte, ocazie cu care Cată și Tudor își adjudecă fiecare câteva exemplare frumoase, unele chiar over 20 (peste 20 kg), iar eu rămân doar cu câteva mușcături de țânțari altoiți.

La scurtă vreme de la lansarea monturilor, Cătălin pune pe mal primul crap de peste 20 kg - un comun de 20,63 kg

La scurtă vreme de la lansarea monturilor, Cătălin pune pe mal primul crap de peste 20 kg – un comun de 20,63 kg

Prima zi, primi crap record

Dimineață, pe la 5:30, ieșim să nădim. Relansam în speranța unei capturi capitale, când, deodată, unul dintre avertizorii mei prinde viață și am primul run. Întâiul meu crap prins la Harsany, o oglindă burtoasă de 22,04 kg, noul meu record personal. A intrat la un dumbell critic echilibrat, îmbrăcat în pastă de la Target Baits – BelaCrab. Își mai îmbunătățește și Tudor recordul personal, apoi mai prindem fiecare câțiva crapi frumoși și lucrurile încep să se liniștească. În nici 24 ore am reușit să punem pe saltea peste 15 crapi, dintre care 5 peste 20 kg, iar asta exclusiv la boiliesurile produse de Tudor Brie, cel care se afla în spatele Target Baits. În zilele următoare am reușit alte exemplare frumoase, printre care încă 3 bucăți peste 20 kg. Unul eu și doi Tudor. Miercuri ni s-au alăturat d-ul Alin Suciu, împreună cu Dacian Suciu, care au stat cu Tudor pe standul 5. Joi a venit și Adi Balint, din Arad, care a luat în primire standul 1.

Unul dintre crapii comuni reușiți de Tudor în primele zile ale partidei

În noaptea de joi spre vineri, în timp ce liniștea se așezase deja peste vaduri, am un run spectaculos, de mai că trebuia să pun gheață pe tambur. Înțep, iar peștele pleacă mai tare spre standul lui Tudor. Îi tai un fir lui Căta, îi iau două fire lui Tudor, per total run-ul cred că mi-a derulat aproximativ 200 m de fir. Într-un final, după un dril de 30-35 minute, pun pe saltea o “torpilă”, un amur de 15,80 kg supărat foc că l-am prins.

O noapte de vis

Sâmbătă spre duminica, în ultima noapte a expediției, în jurul orei 00:15, după mai bine de 24 ore fără bip, am o trăsătură. Ne trezim, înțep, moment în care Cătă mă întreabă dacă vine în ajutor. Nu-i nevoie, i-am răspuns, cred că am prins ceva mic. Așa era, aveam o plătică, undeva la 2-2,5 kg. În timp ce schimbam dumbell-ul, swingerul celuilalt băț coboară brusc. Înțep și nu se întâmplă nimic. Nici nu plecă, nici nu vine spre mal. Forțez un pic, moment în care tamburul începe să cedeze încet din fir, apoi se oprește. Reușesc într-un final sa recuperez, dar drilul îmi lăsa impresia ca am agățat baliza. M-am uitat mai atent (erau foarte multe balize pe linia noastră din cauza concursului), dar nu o agățasem. După un dril de aproximativ 15-20 minute, aduc la mal o imensitate de crap oglindă. Îl tot strig pe Cătă, dar deja acesta nu mai reacționa. Intru în apă cu minciogul într-o mână și bățul în cealaltă. Încerc de două ori să-l bag în minciog, dar nu reușesc. Abia la a treia încercare trec cu greu peste marginea plasei minciogului o superbă oglindă. Când am realizat cât este de mare, am lasat crapul cuminte, în minciog, în apă, bățul pe rod-pod, cu frâna deschisă, în caz că-i vine vreo idee și pleacă. Îl trezesc repede pe Cata, care vine să mă ajute. Fiind un pește atât de mare, am mers cu sacul de cântărire și l-am introdus sub minciog, ca nu cumva să rupă plasa minciogului. Am reușit astfel să-l scoatem din apă și să-l așezăm în saltea. Am trezit apoi pe toată lumea, pe Tudor, pe Dacian și, prezenți toți la cântar, asistam la o imensă surpriză –  stabilirea noului Record al Lacului Harsany și noul meu record  personal, un magnific crap oglindă care a „împins acul cântarului” până la 30,94kg. Cata l-a sunat pe Peter, administratorul lacului, care a trimis pe unul dintre angajați cu cititorul de cip-uri. L-am recântărit și verdictul a fost același – 30,94 kg.

Cântărind aproape 31 kg, peștele a devenit noul record personal al lui Călin, dar și recordul absolut al lacului Harsany

Nu-mi venea să cred că am prins primul meu crap over 30 kg. Nici măcar nu mai văzusem un astfel de pește. I-au citit cipul și mi-au spus că a fost prins recent la unul dintre concursurile din anul acesta, când a cântărit 29,775 kg. Nu cred că voi uita vreodată acest mirific crap. L-am prins de pe marginea patului de nada, la un dumbell critic echilibrat, îmbrăcat în pastă, cu montura lansată undeva la 110 -115 m de mal.

La final de sesiune

In această partidă am reușit să prind 23 de crapi, cu un total de 324 kg, stabilind o medie de 14,08 kg. 12 pești au cântărit între 10-15 kg, 6 între 15-20kg, 2 peste 20 kg și, evident, recordul lacului de 30,94 kg. Tot în această partidă Tudor și-a depășit recordul personal de 3 ori, mai exact 21,20, 21,50 , 21,56 kg. De asemenea, Cori, prietena lui Tudor, a înțepat un record personal de 20,12 kg. În total, ca echipă am reușit 7 crapi de peste 20, plus vedeta partidei – over 30-ul!

Pescuind 3 crapi de peste 21 kg, Tudor a reușit să-și depășească de trei ori recordul personal

Următoarea țintă este depășirea acestui record pe un lac din țara noastră, cel mai probabil din zona de Vest a țării, la Monster Carp Lake, care consider că este singurul lac din România unde se poate realiza acest vis. Bineînțeles, în compania partenerului meu, Girbovan Cătălin Ciprian, și echipa Target Baits.

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE![kkstarratings]

1 Comment

1. yanis

5 iulie 2014 at 6:28 pm

Degeaba visati monster carp lake ii inchis din ce stiu eu, asa ca trebuie mers prin Franta eventual pt doborarea recordului. Asta tot din cauza pescarilor(oamenilor) care nu stiu sa respecte si sa aiba grija de ceea ce li se ofera…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *