Crapii bradului de Tancabesti

Aflat în prelungirea Snagovului, lacul Tâncăbești 1 este fără îndoială una dintre cele mai spectaculoase locații din apropierea capitalei în ceea ce privește densitatea de pește mare pe care o găzduiește. Orice partidă se poate încheia aici cu un over 20 (crap de peste 20 kg) notat în „foaia de parcurs”, cei trecuți de 10 kg fiind deja o realitate constantă. De acest lucru avea să se convingă și Marian Neagu, pescar de crap din București, care, punând punct recent unei partide de pescuit petrecute pe malurile Tâncăbeștiului, ne-a trimis toate detaliile ieșiri.

Marian: „Am ajuns pe baltă joi seara. Undeva în jurul orei 19:00 m-am oprit la biroul lui Vlad, administratorul lacului. Am analizat locurile disponibile preț de câteva minute. Pentru că era liber în perioada următoare, m-am îndreptat către standul Dreapta Bradu. Aveam aici libertatea de a pescui atât în stânga, pe Bradu, cât și în dreapta, pe Stânga Planet. Mergând spre stand, mă răzgândesc și mă așez pe Bradu. Nu-i la fel de comod comparativ cu Dreapta Bradu, dar la o primă vedere zona părea mult mai ofertantă în ceea ce privește pescuitul. Am terminat montarea echipamentului undeva în jurul orei 19:45 La finalul plantării, trei dintre lansete au mers pe zona din fața standului Pilhan, iar a patra cumva în lateralul standului Bradu, dar tot spre Pilhan. Am nădit doar cu grâu și porumb fiert, plus o mană de bile la fiecare montură. La cârlig am pescuit cu două lansete pe boilies și două pe porumb.

Deși nu foarte lungă, partida de pescuit a fost bogată în prezentări

La nici 20 minute după ce m-am liniștit cu organizarea standului, am parte de prima trăsătură. A venit la una dintre lansetele plantate pe standul Pilhan, la capătul căreia aveam trei boabe de porumb. O trăsătură nu foarte hotărâtă. Înțep totuși și realizez imediat că am un pește mare. După un dril ce a părut că durează o eternitate, reușesc să aduc peștele la mal. Aveam dreptate, era un superb crap românesc. M-a chinuit ceva, dar a meritat tot efortul. Îl sun repede pe Vlad și-l rog să vină să-mi vadă reușita. Mă grăbesc să-l cântăresc și-l rog pe Danuț, pescarul de pe standul Avicola 1, să mă ajute la cântar. Din păcate, peștele reușește să-mi strice ambele cântare pe care le aveam la mine. Într-un final, ajutat de cântarul adus de Vlad, reușesc să-l cântăresc. Rezultatul…, unul pe măsura efortului: 21,1 kg! Îi facem repede câteva poze și mă grăbesc să-l eliberez. Deja aveam nevoie de puțină odihnă. Nu trece mult timp și pleacă o altă lansetă, tot una dintre cele duse pe Pilhan. Din păcate acțiunea nu durează foarte mult, firul cedând aproape instant, chiar la înțepare.

Vedeta partidei de pescuit, crapul trecut de 21 kg, la finalul unui dril epuizant

Vedeta partidei, crapul trecut de 21 kg, la finalul unui dril epuizant

Mulțumit totuși de recenta captură și obosit după o săptămână grea, scot trei dintre lansete și las doar una singură în apă. Nu m-a deranjat deloc în orele următoare, iar la ora 05:30 pregătesc din nou monturile celor trei lansete de pe mal și plec să le plantez. Termin de plantat și povestea se repetă. Nu trec nici 10 minute și pleacă lanseta lăsată peste noapte în apă. La finalul drilului, aduc la mal un frumos crap comun, evaluat undeva la peste 18 kg. Nu mai aveam cântar, dar ceva-mi spunea e trecut bine de 18 kg. Apoi, la jumătate de oră distanță, urmează o altă trăsătură, tot dinspre Pilhan. De acestă dată aduc la mal un crap ceva mai mic, dar care sigur depășea pragul celor 10 kg. Pe zi, până la ora 13:00, când m-am apucat de strâns, am mai scapăt aproape de mal trei teni superbi. I-am văzut pe toți trei, dar, fiind extrem de violenți în dril, aproape de mal au scuipat cârligul până să-i bag în minciog.

O partidă rapidă, dar încheiată cu rezultate mai mult decât mulțumitoare

A fost o partidă foarte reușită, în care din cele 18 ore petrecute pe baltă am pescuit doar 10, dar care mi-au oferit 3 pești mari (doi pe porumb și unul la boilies) și trei teni pierduți la mal. Mă bucur că există un lac precum Tâncăbeștiul, unul dintre puținele lacuri care îți pot oferi astfel de momente.”

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE!

Crapii bradului de Tancabesti
5 (100%) 14 votes

Crap24
Prezent pe

Content Manager la CRAP24
Colaborator și autor constant de articole pentru reviste de profil. Coordonator de proiecte și realizator de aplicații precum Carp Fishing by Clear Fishing, prima aplicație dedicată pescuitului la crap declinată în cele mai importante 7 limbi de circulație internațională și disponibilă în cele mai mari platforme mobile, iOS și Android. Membru fondator CRAP24.RO. Record personal: Crap Comun 20,2 Kg
Crap24
Prezent pe

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *