Crapi furtunosi pescuiti pe balta Siclau

Nu cu foarte mult timp în urmă, întors de la o nouă partidă de pescuit la crap pe balta Carp Monster – Lake Siclau, Marian Cristian Orascu, pescar de crap din Caraș-Severin și fan al paginii CRAP24, ne povestește cum a trecut peste una dintre cele mai agresive furtuni pe care le-a văzut pe baltă, dar și deznodământul unei noi sesiuni de vis desfășurată pe durata a patru zile, în perioada 24 – 27 iunie.

Instalat deja cu toate sculele desfașurate pe vad, Marian nici nu bănuia ce surprize urma să-i ofere natura

Instalat deja cu toate sculele desfășurate pe vad, Marian nici nu bănuia ce surprize urma să-i ofere natura

Marian: „Am pus la punct ultimele detalii ale partidei de pescuit în seara zilei de 23 și, încrezător în șansele unei noi capturi capitale, am încărcat bagajele în mașină.

A doua zi dimineață, undeva la ora 5, am plecat la drum spre Siclau. Pe drum am apăsat ceva mai tare accelerația. Vroiam să evit căldura de peste zi și să mă instalez cât mai repede pe vad. Odată ajuns pe baltă, am fost întimpinat de aceiași oameni primitori, care m-au ajutat la mutarea bagajului pe stand.

După ce m-am instalat rapid și am aruncat bețele în apă, am nădit foarte puțin, grupat, pe fiecare băț. N-am vrut să exagerez cu nada. Vorbisem cu cei de pe baltă și-mi spuneau că în zilele trecute pestele nu fusese foarte activ.

Furtuna și-a arătat colții la scurt timp după așezarea sculelor pe vad

Imediat după nădire m-am refugiat la umbra oferită de foișorul standului în așteptarea primei trăsături. Ziua a trecut destul de repede, dar nu fără a-mi servi o porție zdravănă de căldură sufocantă.

Spre seară, undeva la orizont se vedea amenințarea unei furtuni care nu părea că are de gând să mă ocolească. Ce nu știam însă, era faptul că urma să am de-a face cu cea mai aprigă furtună petrecută de mine vreodată pe baltă.

La foarte scurt timp vijelia s-a dezlănțuit, aceasta crescând tot mai mult în intensitate. În vreme ce mă chinuiam de zor să scot picheții umbrelei pentru a o strânge, foișorul de lângă mine, care din câte am aflat cântărea nu mai puțin de 400 kg, a fost luat pe sus și aruncat în apă de parcă era făcut din paie.

Umbrela, o primă victimă colaterală a furtunii de pe Siclau

Văzând asta, am renunțat la umbrelă și m-am apucat de strâns cortul. Vântul fiind atât de puternic și pământul deja îmbibat de apa ploilor recente, cuiele cortului au început să cedeze.

Cu greu am trecut peste aceasta furtuna, iar efectele au fost dezastruoase. Umbrela inutilizabilă, foișoarele care în urmă cu câteva zeci de minute serveau ca adăpost acum pluteau pe apă, acoperișurile caselor din zonă grav avariate, iar copacii puși la pământ.

Efectele furtunii au fost devastatoare pe lacul Siclau

Noaptea, nici ea prea prietenoasă, a venit cu multă ploaie și fără trăsături. Dimineața în schimb, în timp ce-mi savuram cafeaua, a apărut și primul run al partidei. La finalul unui dril frumos și plin de adrenalină, am reușit să pun pe saltea primul crap al expediției, un frumos comun de 18 kg.

Crapii s-au înghesuit pe patul de nadă abia în dimineața de după furtună

Spre seară, în jurul orei 21:30, am încă o prezentare, de acestă dată finalizată cu o oglindă de 13,4 kg. După nădirea de seară am intrat în cort, iar pe la 23:00 m-am băgat la odihnă.

N-am apucat să dorm prea mult pentru că la 01:30 am fost trezit de sunetul strident și continuu al stației, semn că am încă un pește. Știam deja protocolul, dril de câteva minute finalizat cu crap de două cifre. Așa a fost, m-a „deranjat” o oglindă de 13,6 kg.

Am aruncat bățul, am nădit  și m-am băgat din nou în cort. N-au durat prea mult și în jurul orei 04:30 am o altă trăsătura violentă, iar de acestă dată am avut parte de un dril ceva mai spectaculos.

Crap comun de 19,200 kg pescuit la 4:30 dimineata, la finalul unui dril de 40 de minute

Crap comun de 19,200 kg pescuit la 4:30 dimineața, pus pe mal de Marian la finalul unui dril de 40 de minute

De acestă dată la capătul liniei părea să fie un pește mai serios și foarte viguros. Lua mult fir la fiecare plecare, astfel că drilul a durat aproape 40 de minute.

Când am reușit totuși să-l pun pe saltea, am constatat că am de a face cu un frumos exemplar de crap comun lung, care eram aproape convins că va fi primul over 20 (peste 20 kg) al partidei. Cântarul însă n-a fost de aceiași părere, acul oprindu-se într-un final la 200 g peste 19 kg.

Șerpii, musafiri nepoftiți de care Marian a avut parte la ultima partidă pe Siclau

La toate prezentările avute, atât la cele de zi cât și la cele din timpul nopții, am fost ajutat la poze de cei responsabili cu baltă, răspunzând prompt la fiecare telefon.

Nici căprioarele n-au stat prea departe de vadul pescuit de Marian

Aceste capturi succesive au fost urmate de o lungă pauză din partea peștilor, nemaiavând nicio trăsătura până în dimineața plecării, atunci când am reușit să mai pun pe mal încă un crap comun de 16 kg.

Dimineața ultimei zile a venit cu un încă un crap pe salteaua de primire

Încă o dată am fost impresionat în mod plăcut de această balta frumoasă și de peștii care îți oferă driluri de neuitat. Crapii de aici luptă superb, sunt foarte rai în dril și nu cedează deloc în timpul recuperării. De fapt, dacă luam în calcul că mulții dintre n-au mai fost prinși niciodată, este oarecum firesc să fie atât de agresivi.

Încă un crap comun de 16 kg pescuit de Marian în dimineața ultimei zile petrecute pe balta Siclau

Din păcate partida a fost „umbrită” de capriciile naturii, dar faptul că drilurile s-au succedat apoi într-un ritm alert și peștii n-au cântărit niciunul sub 10 kg, au compensat din plin .

Fir întins!

Ți-a plăcut articolul? Dă-i un LIKE și adaugă un comentariu mai jos.

Ne-ar plăcea să știm și părerea ta.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *