Crapi de poveste si concediu cu final neasteptat

Ajuns recent pe meleaguri străine, Stoia Ciprian, pescar de crap și apropiat al echipei CRAP24, a reușit o partidă cu un rezultat remarcabil. Deși deplasarea avea inițial alt scop, pe măsură ce pregătirile s-au derulat, ideea adăugării echipamentului de pescuit în bagaje a început să încolțească în mintea pescarului sibian. Ce-a urmat, desfășurarea partidei și deznodământul acesteia, în rândurile de mai jos.

Apus de soare pe lacul Oasi Lago di San Donato

Ciprian: „În luna iunie, profitând de o ocazie specială care a presupus vizitarea Italiei, am hotărât împreună cu familia să încercăm să îmbinăm utilul cu plăcutul. Astfel, am luat decizia ca odată cu deplasarea, să ne petrecem și concediul acolo. Având doi copii mici, avem nevoie să luăm multe lucruri cu noi. Am atașat remorca la mașină, motiv pentru care mi-am zis că n-ar strica să-mi iau și echipamentul de pescuit cu mine.

Deși nu are dimensiuni impresionante, lacul oferă panorame spectaculoase

Căutând pe internet, am găsit mai multe lacuri în zonă, iar în urma unor discuții pe facebook cu un pescar cunoscător al locului vizat, m-am hotărât să merg pe lacul Oasi Lago di San Donato. Din auzite, lacul nu este foarte întins și ar ține pești destul de mari.

În privința nadei, Ciprian a mers pe varianta Ghiți Baits

Timpul a trecut destul de repede, iar momentul plecării se apropia. Am vorbit cu furnizorul meu de nădă, Ghiți Ghiușan, să-mi pregătească cele necesare, iar la finalul câtorva discuții și strategii stabilite, am făcut bagajele și am plecat la drum. În ziua următoare evenimentului pentru care a trebuit inițial să facem deplasarea, am dat o fugă pe lac să văd despre ce este vorba și, eventual, să fac o rezervare.

Vadurile amenajate pentru campare nu sunt foarte multe la număr

Ajuns la fața locului, am găsit un lac foarte cochet, de 10-12 hectare, cu standuri frumos amenajate, dar doar câteva dintre cele 25 de vaduri permiteau și camparea. Mai în italiană, mai în engleză am convenit cu administratorul ca undeva joi, după ora 16:00, să mă prezint pe lac. Nu vreau să-mi mai amintesc cât de greu a trecut timpul până în ziua cu pricina, însă după ceva vreme clipa mult așteptată a sosit.

Ciprian a pescuit cu safety clip, plumbii folosiți prezentând câteva striații pentru fixarea nadei

Ciprian a pescuit cu safety clip, o parte din plumbii folosiți prezentând câteva striații pentru fixarea nadei

Ajuns pe lac undeva pe la ora 18:30, mi-am luat standul în primire și m-am apucat de despachetat. Aveam în față apă de 5 metri pe la 80-90 de metri de mal, iar ceva mai aproape scădea până la 1 m. Fundul tare, nisipos, destul de bun pentru a-mi începe partida pe zonele identificate. Am făcut un pat de nadă format doar din bile tari, date pe undeva la 70-75 de metri, apoi am mai nădit și câteva solubile, așa cât să le atrag atenția mai rapid.

Ciprian cu primul crap pescuit pe San Donato

Ciprian cu primul crap pescuit pe San Donato, o salontă de peste 10 kg

La ora 20:15 eram cu toate bețele în apă și continuam o nădire discretă, de întreținere. Nu a durat mult, și după doar 40 de minute de așteptare aveam pe saltea primul crap de San Donato, o frumoasă salontă de 10,150 kg. Administratorul mi-a făcut rapid o poză, după care a urmat eliberarea și a început nebunia.

Crapii s-au înghesuit rapid în saltea de primire

În cele 38 de ore cât am mai stat pe lac am reușit să capturez nu mai puțin de 40 de crapi, dintre care doar 4 au fost sub 10 kg, cel mai mic având 7 kg, iar cel mai mare 18,100 kg. Am nădit în total cam 6-7 kg de bile tari și un kilogram de solubile, toate de 20 mm, iar ca și arome am folosit Squid&Strawbery, Exotic și Belachan, toate din gama Ghiti Baits.

Pe măsură ce partida a evoluat, seniorii lacului și-au făcut apariția

Ca și concluzie, partida a fost una extrem de reușită, care m-a solicitat la maxim, pești fiind foarte bătăioși și puternici. Un lac foarte frumos, pe care sper să revin cât de curând, dar cu mai mult timp la dispoziție.”

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE! [kkstarratings]

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *