Crapi de peste 15 kg pescuiti la -11 grade

Avertizare cod galben de vânt și vreme rea în Ungaria, chiar rosu în anumite zone. De parcă asta n-ar fi fost suficient, se anunțau și minime care coborau sub -10 grade.

Patrick cu primul pește al partidei, un crap comun de 9,5 kg

Asta a speriat probabil pe multi dintre cei anunțați inițial în gașca formată pentru partida de pescuit la crap programată la Harsany, pe final rămânând doar eu și Patrick.

La 15 ani, având concursuri câștigate pe bălți de crap cu renume și nenumărate partide cu mulți pești mari, Patrick este un pescar de crap destul de rutinat.

Ajungem la baltă pe o ploaie măruntă, ne instalăm și începem pescuitul. Partida a început cu o decizie destul de dificilă: cum nădim? Aveam avantajul bărcii și am decis să nădim mult.

Toate monturile plecau pe vad însoțite de mici săculeți cu nadă

Având partea din stânga a vadului liberă, ne-am gândit că dacă strategia aleasă nu se dovedește eficientă, ne putem reorienta în acea zonă. Deci nu aveam nimic de pierdut.

Intrăm cu barca, sondam apa, balizăm foarte departe (undeva la 130 metri) peste distanța accesibilă cobrei (lucru pe care de obicei nu îl fac), dar ne bazam pe faptul că, la nevoie, putem nădi din barcă.

Substratul era alcătuit din nămol și o zonă de fund tare, cu o adâncime constantă de 2,9 metri, fără niciun fel de agățătură sau alte structuri. Balizam capetele zonei cu substrat tare și nădim masiv capetele zonei.

Dril dublu finalizat cu doi superbi crapi comuni, de 14,100 și de 12,400 kg

Eu îmi poziționez lansetele așa cum îmi place să-mi încep fiecare partidă: 1 lansetă pe patul de nadă, una la margine, iar a treia total izolată. Patrick intră cu două lansete pe patul lui de nada și una imediat lângă.

BULVERSARE TOTALĂ

După nădire pana seara prindem 3 pești. Unul înțepat de spate, pe recuperare, și alți doi cu monturi pe care le plimbau de mai multă vreme în gură și agățate de ale noastre. Nu înțelegeam nimic.

Continuăm să ne facem treaba și, spre seară, mai executăm o nădire. Dimineață, undeva pe la ora 6, am trăsătură la bățul izolat. Reușesc să scot primul pește al partidei înțepat regulamentar și tot primul de peste 15 kg. Mai exact o salontă de 15,300 kg.

Tudor și salonta de 15,300 kg întepată la 6 dimineața

Tudor și salonta de 15,300 kg înțepată la 6 dimineața

Continui pescuitul foarte fericit și îi recomand și lui Patrick să lase patul de nadă și să meargă cu bețele izolat. În această zi pescuim amândoi izolat, dar fără rezultat. Seara mai nădim odată, ocazie cu care Patrick revine pe patul de nadă.

PRIMUL DRIL DUBLU

Pe la 12 noaptea începe distracția cu un dublu dril la finalul căruia un 14,100 și un 12,400 au făcut cunoștință cu malul și vremea care deja ne punea în dificultate. Termometrul arăta era undeva la  -8 grade. În acea noapte mai prindem un crap de 12 kg, ia apoi se așterne din nou pauza.

Toți peștii au fost prinși de pe patul de nadă și erau plini de boiliesurile nădite cu ceva vreme în urmă. Destul de ciudat având în vedere că apa avea la suprafață doar 6 grade.

ULTIMA NOAPTE

După masă mai executăm o ultimă serie de nădire cu 4 kg de boiliesuri, împrăștiate pe toată zona cuprinsă între balize. Experiența din noaptea trecută ne-a făcut să îndreptam 5 din cele 6 lansete direct spre patul de nadă.

Pe seară începem pregătirile pentru ultima noapte, cea care se anunța a fi cea mai răcoroasă dintre toate. O temperatură anunțată de -11 grade și un real feel de -17, plus vântul puternic omniprezent au dovedit că cei de la meteo, din păcate, nu s-au înșelat.

Butelia de la încălzitor nu făcea față mai mult de 10 minute, după care trebuia încălzită. În fine, odată ce ne-am încălzit în sacii de dormit, a fost relativ ok.

Distracția începe la 1 noaptea când, la lansetele lui Patrick, intra primul pește al nopții, o oglindă de 16,700 kg. Nu punem bine peștele în saltea, că altă lansetă, tot a lui Patrick, pleacă din nou.

Patrick cu un minunat crap oglindă de peste 16 kg

Aduce pestele la mal și îl iau în minciog. Deoarece era atât de frig încât mucusul peștelui din saltea începuse deja să înghețe, decidem să lăsăm al doilea pește în minciog și să-l eliberam pe primul.

Îl pozăm rapid și la apă cu el. Îl scot și pe al doilea din din minciog și îl punem pe saltea. Cu acul cântarului la 15,600 kg, cel de-al doilea era ceva mai mare ca primul.

De remarcat faptul că, în timp ce se odihnea pe salteaua de primire, peștele elimina deja boiliesurile digerate. Foto rapid și îl eliberam și pe acesta. Înghețați bocnă, ne ia cam o ora să ne reîncălzim, dar ne-am băgam în pat extrem de mulțumiți.

Mâncarea caldă a jucat un rol foarte important în menținerea moralului

La 4 dimineața, când frigul atingea cote incredibile și vântul șuiera parcă și mai tare, “eroului” Patrick îi mai trage odată. Prezent la datorie, pune pe saltea ultimul pește al partidei, o frumusețe de 15,500 kg care, urmând tiparul, era burdușit de bile.

NADA

Am folosit-o exclusiv boiliesuri Target Baits, diverse sortimente și mărimi, iar montura care a dat cel mai bun randament (cei trei crapi de peste 15 din ultima noapte) a fost cu prezentare de tip snow-man. Un Strawberry tare de 16 mm asezonat cu un pop-up aflat în teste, tot un Strawberry, dar de 14 mm.

Chiar dacă mulți ar spune că-i mult pentru acestă perioadă anului, noi ne-am adaptat strategia de nădire la condițiile date, iar în total am nădit undeva la 15 kg de boiliesuri. Acum, reanalizând partida, nici nu cred că reușeam performanța din ultima noapte fără acele nădiri aparent mult prea consistente.

CONCLUZII

De ce se hrănea peștele mare atât de bine pe patul de nadă, numai noaptea și în condiții în care în mod normal ai fi tentat să crezi că are metabolismul redus?

Ultimul pește al partidei, un crap comun de 15,500 kg burdușit de bile

N-am un răspuns precis, dar sigur este faptul că niciodată nu trebuie să îți pierzi speranța. Dacă pescuiești corect, pe un loc bun, cu montura corectă și nadă de calitate ai șansa ca în orice condiții sa ai parte de surprize plăcute și partide de vis.

SFAT
________

Fă-ți tot timpul un pat de nadă pe care sa-l alimentezi constant. Nu poți ști când peștele se hotărăște să mănânce, iar când va fi pregătit să poată avea parte de un FESTIN, iar tu, evident, de o partidă deosebită!

Întorși acasă, nu regretăm nicio clipă frigul îndurat și dorim să ne întoarcem cât mai repede pe această minunată baltă!

Ți-a plăcut articolul? Dă-i un like și adaugă un comentariu mai jos.

Ne-ar plăcea să știm și părerea ta.

Crapi de peste 15 kg pescuiti la -11 grade
Da o nota articolului
Tudor Brie
Prezent pe

Colaborator la CRAP24.RO
Tudor și-a început pescuitul cu bota de alun, pe vale, la bunici, după porcușori, cleni și mrenuțe. Apoi, alături de bunicul lui, a continuat cu pescuitul la spinning și muscă. Totul a culminat în 2007, când a luat în țintă pescuitul la crap.
În 2013, alături de Patrick Biro, Tudor a reușit să câștige Campionatul Național de Tineret desfășurat pe pista de la Corbu, devenind astfel Campion Național la pescuit crap.
Tudor Brie
Prezent pe

Ultimele postari ale lui Tudor Brie (vezi toate)

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *