Crap record pescuit pe lacul Cetariu!

Aflat în faţa unei noi partide pescuit la crap, prima pe acest an, Seba Ramneantu, apropiat al băieţilor de la HNV Baits şi fan al paginii CRAP24, are parte de una dintre cele mai frumoase sesiuni din cariera sa de pescar.

Seba Ramneantu cu noul record al bălții Cetariu, un crap comun de 21,5 kg

Întors de pe baltă, Seba ne povesteşte pas cu pas cum au decurs cele cinci zile petrecute pe malurile lacului Cetariu şi cum a reuşit să stabilească un nou record pe renumita pistă bihoreană.

Seba: „După o lungă perioadă de iarnă în care doar emisiunile de la TV și legatul monturilor îmi mai alinau dorul de pescuit la crap, am început să-mi fac planuri pentru prima partidă. Spre surprinderea mea, nu știam spre ce baltă să merg.

Nu stau prea mult pe gânduri, pun mâna pe telefon, şi îmi fac rezervare pentru perioada 22-26 mai pe lacul Cetariu.

Având în vedere că era primăvară, indicat era sa aleg un loc din coada lacului, unde apa este mai mică și se încălzește mai repede.

Prognoza meteo arăta că vremea o să se răcească chiar în perioada în care aveam rezervarea, aşa că aleg standul 1. Vadul nu este deloc pe zona cu apă mică, ci chiar la dig, unde adâncimea apei este între 4 şi 7 metri. M-am gândit că răcirea bruscă a vremii va face crapul sa urce către apă mai adâncă.

După 300 de km ajung pe baltă undeva în jurul orei 21:30. După despachetare, fiind destul de târziu, aproape de miezul nopții, am hotărât să nu mai fac nicio nădire. Am pus câte trei bile pe bandă solubilă pentru fiecare băț și la asta s-a rezumat nădirea din prima seară.

Plasând monturile aproape de miezul nopţii, Seba nu a mai nădit vadurile peste noapte

Plasând monturile târziu, aproape de miezul nopţii, Seba nu a mai nădit vadurile peste noapte

Obosit de pe drum, în speranța că o să mă pot odihni câteva ore, m-am băgat raid în cort. Exact în momentul în care am reușit să aţipesc, aud stația care  anunţa primul dril pe acest an.

La finalul unei lupte frumoase pun pe saltea o oglindă de 8,5 kg. După nici jumate de oră de la eliberare prind un al doilea pește, un crap comun de 10 kg.

Hotărăsc să nu mai pun nici măcar bile pe bandă solubilă și, în speranța că voi reuși totuși să adorm, arunc monturile la întâmplare. Peștii parcă au înțeles mesajul și m-au lăsat în pace.

La Cetariu, în afară de crapi, sunt şi alţi musafiri care iţi pot vizita vadul

A doua zi, trezit la prima oră, pun mâna pe cobră şi fac un pat de nadă undeva la 90-100 m. Fiind adeptul boiliesurilor de calitate, am mers pe mâna celor de la HNV Baits, folosind două tipuri de boilies: Squid cu prună şi piper negru şi Dr. Pepper, cea din urmă dovedindu-se într-un final bila câștigătoare.

Ca nadă am dat ceva boiliesuri tari, de 20 şi 24mm, dar şi solubile de 24mm. Pentru început am nădit un pat extins pe care am pus două bețe. Un al treilea băț l-am plasat peste patul de nadă, iar cu cel de-al patrulea am hotărât să pescuiesc destul de izolat, în direcția digului.

Cantitatea de bile folosite la prima nădire nu a fost foarte mare, aproximativ 1,5 kg. Pe la ora 10:00 boilesurile încep să-și facă efectul şi pun pe mal, până în ora prânzului, trei crapi între 7 și 10 kg. Era semn că aveam ceva pește în față.

Prietena lui Seba, ajutor de nădejde la minciog, nu s-a ferit să pună câţiva crapi pe mal

Prietena lui Seba, ajutor de nădejde la minciog, nu s-a ferit să pună şi ea câţiva crapi pe mal

La scurt timp, adeverindu-se parcă prognoza meteo, au apărut şi primii stropi de ploaie, iar vântul a început să bată amenințător dinspre coada lacului spre dig.

Odată cu schimbarea vremii peștii au încetat să mai mănânce, iar asta a durat până vineri după-masă când, parcă din senin, stația a început să sune continuu. După 24 de ore fără prezentare, sar ca ars şi alerg spre lansete.

În primele zile crapii nu vroiau parcă să treacă de 10 kg

Am parte de un dril scurt, iar pe saltea poposeşte un solzos de 9 kg. Se pare că vântul care sufla aprig spre dig a deschis apetitul peștilor. Renunț la nădirea cu solubile și hotărăsc să mențin patul de nadă doar cu bile tari de 20 şi 24 mm.

Drilurile au continuat până la lăsarea serii, dar crapii se pare că nu voiau sa treacă de 10 kg. Odată cu lăsarea întunericului trăsăturile s-au oprit.

Dimineață, în jurului orei 7:00, după un beep scurt, staţia începe să dea semne de viaţă. Ies din cort şi observ că sunetul avertizorului venea exact de la băţul aruncat izolat spre dig. După ce înţep ferm, îmi dau seama că aveam deja altceva la capătul firului. Îl aproximam undeva la 15 kg.

Încă poză înainte de eliberarea celui mai mare crap comun pescuit pe balta Cetariu

Seba mai face încă poză înainte de eliberarea celui mai mare crap comun pescuit pe balta Cetariu

Cu cât aduceam peștele mai aproape de mal, cu atât estimările mele inițiale păreau că dau greș. După un dril de aproximativ 20 de minute, cu prietena mea ajutor de nădejde la minciog, reușesc să pun pestele în minciog. La cântar, surpriză! Aveam de-a face cu un superb crap comun de 21,5 kg. Recordul bălţii!

Peştele a intrat pe un boilies de 20 mm, dr. Pepper, cu un pop up alb de 16 mm. Chiar dacă până în ziua plecării nu am mai prins niciun peşte, partida a fost una de vis.

Lacul Cetariu, pe malurile căruia o să revin cu prima ocazie, mi-a oferit o partidă de pescuit minunată.”

Ți-a plăcut articolul? Dă-i un LIKE și adaugă un comentariu mai jos.

Ne-ar plăcea să știm și părerea ta.

Crap record pescuit pe lacul Cetariu!
Da o nota articolului
Crap24
Prezent pe

Content Manager la CRAP24
Colaborator și autor constant de articole pentru reviste de profil. Coordonator de proiecte și realizator de aplicații precum Carp Fishing by Clear Fishing, prima aplicație dedicată pescuitului la crap declinată în cele mai importante 7 limbi de circulație internațională și disponibilă în cele mai mari platforme mobile, iOS și Android. Membru fondator CRAP24.RO. Record personal: Crap Comun 20,2 Kg
Crap24
Prezent pe

8 Comments

1. Adonis

9 iunie 2013 at 9:05 pm

Ceva superb…mi-as dori sa stiu cum este un drill cu asemenea crap nu am ce spune decat Felicitari! Si sa ai partea de capturi mult mai mari.

2. Sakalu

19 iunie 2013 at 1:54 pm

Cum de a scapat asta de nu a ajuns la mine la balta.Am facut sedinta cu baietii…recompensa 700 de euroi…

3. v.a.

28 iunie 2013 at 1:41 pm

Crap prins de mine pe standul 2,o luna mai tarziu de catre Prichici pe stand 18…Foarte curios e faptul ca …a crescut intr-un an cat altii in 5 !

4. Seba

1 iulie 2013 at 9:23 pm

In august 2012 ,in concurs, s-a mai prins odata acest peste si avea aceasi greutate ca in mai 2013- Robert a pus un link in postarea de mai sus cu acelasi peste prins in concurs.

5. levy14

6 iulie 2014 at 1:35 pm

Frumos exemplar de crap,intradevar o balta cu mult potential.Fir intins tuturor.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *