Crap comun de peste 22 kg, un nou RECORD personal pentru un pescar clujean

Având rezervare la începutul lunii iunie pe lacul Nagykallo/Ungaria, Ghetiu Vlad, pescar de crap originar din Cluj și fan al paginii CRAP24, a plecat la drum spre țara vecină cu speranța doborârii propriului record personal.

Crapii de două cifre nu sunt deloc rari pe lacul Nagykallo

Avânt nenumărate exemplare de peste 20 kg, balta aleasă era cum nu se poate mai potrivită. Inițial, trăsăturile întârziind să apară, partida părea că nu începe în tonul tocmai potrivit pentru Vlad. Expediția avea însă să-i rezerve o mare surpriză!

Vlad: „Făcusem rezervarea și planificasem ieșirea de ceva vreme. Programarea era în perioada 2-9 iunie, la căsuța 6, pe lacul Nagykallo din Ungaria.

Odată ajuns pe baltă am parcurs rapid ritualul despachetării și instalării echipamentului. Fără să-mi dau seama când a trecut timpul, eram deja pe apă căutând ceva structuri. Nu mai fusesem aici și aveam nevoie de ceva informații de care să mă leg.

În primele zile ale expediției Vlad a căutat constant o soluție pentru a avea o trăsătură

N-am găsit mare lucru, motiv pentru care am balizat o zonă între două insule. Mă gândeam că poate fi un loc bun de trecere pentru pești. Imediat după am început o sesiune de nădire, nu foarte agresivă, în care am dat ceva bine HNV Squid&Plum, Source și câteva pelete de cambulă. La cârlig, pentru că vroiam să fac o oarecare selecție a peștilor, am pus HNV Squid&Pruna de 24mm.

După mai bine de 24 de ore nu aveam nicio trăsătură. Lucru ciudat având în vedere lacul pe care pescuiam. Partenerul meu de pescuit prindea însă foarte bine, undeva în stânga mea, spre capătul ultimei insule.

Eram foarte contrariat și, îngrijorat de soarta partidei, am început să-mi fac de lucru. Am mutat baliza pe alte trei zone, am schimbat bilele cu Source, Trigga, G-force, Squid&Black Pepper, pop-up uri, snowman, butterfly, toate fără niciun rezultat. Indiferent ce făceam rezultatul nu se schimba.

Schimbând vadul pescuit, Vlad a fost nevoit să pescuiască peste o densă perdea de stuf

Era deja joi, iar eu, ajuns pe baltă încă de duminică, nu aveam niciun crap pus pe mal. Chiar dacă pescuiam cu cele mai eficiente monturi cu care avusesem nenumărate capturi, m-am gândit să fac totuși ceva schimbări și acolo.

Într-un final, eliminând toate variantele, am decis să schimb și vadul. M-am mutat de pe ponton mai spre extremitatea bălții, unde am fost nevoit să-mi postez lansetele peste un mare perete de stuf. Nu era cel mai comod loc, dar eram foarte încrezător în șansa unei reușite din zona respectivă.

Am balizat un loc pe apă liberă, departe de insule, unde am și lăsat două bețe. Pe al treilea l-am dat în apropierea balizei prietenului meu, cu gândul că nu pot pleca din Ungaria fără niciun crap în portofoliu.

O ultimă schimbare am făcut-o la bilele de la cârlig, în sensul că am luat niște home made-uri (bile făcute acasă) de 24 mm rulate pe mix de carne cu aromă de ciocolată (bilele cu care pescuia partenerul meu).

Nu a trecut foarte mult timp și am început sa prind pește după pește. Primul, nu foarte mare, a fost un crap 6 kg, iar al doilea deja depășea puțin 10 kg.

Vlad cu al doilea crap pescuit al partidei, un comun sărit puțin de 10 kg

Vineri, ziua cea mare, pescuind exact lângă baliza prietenului meu și, evident, tot cu bilele lui, am reușit să înțep ceea ce avea să fie captura partidei.

Nu cred că pot povestii cât de mare mi-a fost bucuria și cât de ușurat m-am simțit când am constatat că, pescuind un crap de 22,200 kg, tocmai mi-am doborât recordul personal, iar partida fusese salvată. Asta, recunosc, cu mult noroc!

Vlad Ghetiu cu noul său record personal, un superb crap comun de 22,200 kg

Apoi pescuitul a devenit foarte relaxant. Fiind practic „cu sacii în căruță”, am început să fac o serie de experimente cu bilele. Am schimbat pe solubile Dr Pepper și Squid&Plum tari. Seria capturilor nu s-a oprit și am mai prins alți opt pești, cel mai mare fiind de 14 kg.

În ultima seară petrecută pe baltă, în timp ce plantam bețele cu doar o mână de nadă la fiecare montură, exact când mă pregăteam să pun al treilea băț pe rodpod, am trasatură la cel de-al doilea. Era semn că peștii intraseră grupat pe vad, bănuiala fiind confirmată ulterior de prezentările constante, din două în două ore, care nu s-au oprit până la ivirea zorilor.

Odată crapii intrați pe vad, capturile au continuat până dimineață. Aici Vlad cu un crap oglinda pescuit în ultima noapte a expediției

Odată crapii intrați pe vad, capturile au continuat până dimineață. Aici Vlad cu un crap oglindă pescuit în ultima noapte a expediției

Toți peștii au venit de pe noul vad, cel de pe apă liberă, și la porții foarte mici de nadă. Partida a fost una dintre cele mai solicitante, stările de agonie de la începutul expediției fiind contrabalansate cu cele de extaz venite pe final.

Fir întins!

Ți-a plăcut articolul? Dă-i un LIKE și adaugă un comentariu mai jos.

Ne-ar plăcea să știm și părerea ta.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *