Crap comun de peste 22 kg, un nou record personal intepat pe balta Siclau

Aflat pentru a doua oară la pescuit pe una dintre cele mai ofertante bălți de crap de la noi din țară în ceea ce privește exemplarele capitale de crap, Ciprian Jurcă, pescar de crap originar din Timișoara și fan al paginii CRAP24, a reușit o partidă de zile mari. În doar 72 de ore a adus la mal nu mai puțin de 6 crapi, 3 dintre ei trecuți de 17kg, iar alți trei săriți de 20 kg, ocazie cu care și-a depășit chiar și recordul personal. La scurtă vreme de la încheierea partidei, Ciprian ne-a trimis detaliat toată aventura de care a avut parte pe Siclău.

Ciprian: „La ceva vreme distanță de 23 septembrie, când am făcut o partidă de 72 ore în care am pus pe saltea doi crapi superbi, m-am întors încrezător și plin de speranțe pe Monster Carp Lake. Prima partidă, cea din septembrie, a fost una de recunoaștere, în am cules cât mai multe informații, pe care le-am obținut cu amabilitate de la proprietarul lacului, Vida „Saky” Ioan.

Crap oglindă de 17,1 kg, al doilea dintr-o serie de 3 consecutivi înțepați de Ciprian

Am ajuns pe baltă în jurul orei 13.00. După aproape două ore de despachetat și montat, cele trei bețe au ajuns în apă. Pentru a vedea exact pe unde umblă peștele, am lansat monturile la distanțe diferite. Imediat după, grupat, pe fiecare băț în parte, am nădit cu spomb-ul ceva boiliesuri. Au urmat 17 ore fără trăsătură, exceptând câteva beepuri la una dintre lansete.

M-am gândit să schimb puțin tactica și să mă concentrez pe distanța aproximată de unde au venit beepurile. Am repoziționat cele trei lansete, lansând de acesta dată monturile în linie și am nădit cu cobra aproximativ 100 de boiliesuri pe fiecare băț.

După alte 20 de ore apare prima trăsătură. Una foarte fină, peștele luând fir centimetru cu centimetru. La finalul unui dril prelungit voit (recomand din experiență să nu puneți presiune pe pește și să vă „jucați” puțin cu el cu frâna slăbită), partenerul de dril ajunge pe saltea.

17,7kg, primul crap oglindă al partidei

Epuizat în urma efortului depus dar foarte fericit că am un prim crap pe saltea, trec la cântărire. Procesul avea să mă bucure și mai tare,  acul cântarului oprindu-se la 22,7kg. Aveam în față un superb exemplar de crap comun, noul meu record personal, pește care nu mai fusese înțepat până acum.

Crapul comun de 21,5kg, al doilea pește al partidei care a sărit de 20 kg

Repoziționez lanseta, nădesc 100 de boiliesuri, iar la două ore distanță apare și cel de-al doilea pește la bățul din stânga. Trăsătura identică cu prima, iar la capătul firului am făcut cunoștință cu încă un crap corpolent, înțepat tot pentru prima dată.

Adus în fața cântarului, constat că am de-a face cu un al doilea pește trecut de bariera psihologică de 20 kg. Cântărind exact 21,5 kg, mă gândeam că deja partida este una pe deplin reușită.

Ciprian a folosit monturi blowback pe toate cele 3 lansete cu care a pescuit

Lansez din nou, nădesc, după care mintea îmi zboară în alte direcții. După alte 38 de ore, pe la ora 2:00 noaptea, apare a treia trăsătura. Plecarea a fost la fel de fină, doar că de acestă dată la bățul din dreapta.

Înțep, moment în care peștele trece în partea stângă, se îndreaptă către mal, după care intră într-o agățătură. După mai bine de o oră în care fac tot posibilul să-l scot din agățătură, îmi pierd răbdarea, forțez, iar linia principală cedează.

Apus de soare pe balta Siclău - Monster Carp Lake

Apus de soare pe balta Siclău – Monster Carp Lake

Ceva mai târziu, tot dimineață, la ora 8:00, apare primul pește la bățul din mijloc. Cântărind doar 17,7 kg, aveam în față primul crap oglindă al partidei. Apoi mai apare o oglindă, de 17,1 kg, de acestă dată la bățul din stânga, iar la scurt timp încă una, a treia, la bățul din dreapta, de 17,5 kg.

Ciprian cu ultima salontă a partidei, cea de 17,5kg

Ultima noapte a partidei, pe la ora 2, îmi aduce și al șaselea pește, un superb „burtos” comun, venit tot la bățul din dreapta. Peștele mai fusese fost prins în urmă cu câteva săptămâni, când a cântărit 21,7kg, dar de acestă dată, spre bucuria mea, a avut 22,4 kg.

22,4 de kilograme crap forță

Cele trei monturi folosite au fost identice, de tipul blowback, legate cu cârlige Solar 101, nr 4 cu tub termo-contractabil de la Korda. Pe tija am pus micro anouri metalice, iar ca fir de forfac am folosit Korda N-Trap. În privința nadei, boiliesurile au fost rulate pe un fish meal, rețetă proprie, cu ingrediente CC More. La cârlig am pus aceleași boiliesuri, dar critic echilibrate.

Ciprian și noul său record personal, incredibilul crap comun de 22,7kg

Mulțumesc vecinului de stand, Freddy, pentru poze, și lui Dorinel Daxx Baits pentru vorbele frumoase. Nu în ultimul rând, vreau să-i mulțumesc lui Saky pentru administrarea bălții, pentru peștii pe care îi ține și pentru ce 72 de ore în care am luat 6 pești cu o medie de 19,81 kg!”

Ciprian, felicitări pentru partidă, pentru superba captură reușită și depășirea recordului personal și mulțumim pentru cele trimise!

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE![kkstarratings]

1 Comment

1. alex

27 martie 2014 at 1:05 pm

foarte frumos

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *