Capturi XXL la fortareata crapilor

Preferând oricând partidele de pescuit lungi în defavoarea celor rapide, Flavius Olteanu, consultant CPK și apropiat al echipei CRAP24, a încheiat în prima parte a sezonului o astfel de sesiune. Pescuind pe unul dintre cele mai prolifice lacuri în ceea ce privește crapii capitali, Flavius a avut parte de un rezultat remarcabil, motiv pentru care recent ne-a trimis toate detaliile ieșirii.

Celebra balastieră de la Ecsed găzduiește unii dintre cei mai mari crapi ai Europei

Flavius: „În luna mai a acestui an, împreună cu prietenul meu Tibi Tincau, am avut pregătită o săptămâna la pescuit în Ungaria, pe deja cunoscutul lac Ecsed. Pentru că cererea este foarte mare pe aceasta baltă, rezervarea am făcut-o înainte cu 8-9 luni. Balta, o adevărată fortăreață pentru crapi, este formata în locul primei mine de lignit din Ungaria și se alimentează doar din izvoare care traversează peretele de cărbune. Având o vechime de peste 40 de ani, lacul găzduiește toate speciile de pești de apă dulce din această zonă, dar și meduze și raci. În anul 2008 apa lacului a fost calificată ca apă potabilă, iar lacul și împrejurimile au devenit arie protejată. Pe baltă sunt amenajate 6 locuri de pescuit, toate au căsuțe de lemn, 5 dintre acestea fiind amplasate pe pontoane plutitoare ancorate de mal.

Alături de cei comuni, crapii oglindă ating greutăți absolut impresionante la Ecsed

Aveam rezervat pontonul 7, denumire rămasă de pe vremea când pe lac existau mai multe locuri de pescuit. Pescuiesc aici de aproximativ 6-7 ani, așa că îl cunosc destul de bine. Ecsed are adâncimi considerabile, de până la 30 de metri, însoțite de copaci scufundați și plini de agățături. În concluzie, Ecsed nu este o baltă ușor de pescuit. Ba chiar o condiție esențială pentru a putea pescui aici este exclusivitatea plantării monturilor. Populația de crap mare este remarcabilă, săptămânal apărând minim 2-3 bucăți sărite bine de 20 de kilograme. De altfel, când am ajuns pe lac, am aflat că locul pe care urma să pescuim oferise înainte cu câteva zile un scoicar de 29,7 kilograme, veste ce ne făcea să devenim și mai optimiști în privința partidei.

Flavius cu unul dintre impecabilii crapi comuni ai celebrei balastiere

De fiecare dată când merg la pescuit cu Tibi pescuim cu bețele intercalate. O lansetă eu, una el, ca să echilibrăm cât mai mult locurile și să avem șanse egale. Ca nadă eram pregătit cu bile CPK XXL, plus ceva bile făcute de mine și alune tigrate. De data aceasta am stabilit ca prima lansetă din partea dreaptă să fie a mea, următoarea a lui Tibi, și tot așa. Încă de când am ajuns pe ponton ochisem locul în care urma să-mi pun prima lansetă, deși Tibi nu îmi dădea prea multe șanse. Vadul ținea un mic golfuleț, la vreo 20-30 de metri de pontonul nostru, zonă în care apa avea doar vreo 2 metri. Spun „doar” pentru că majoritatea locurilor de pescuit au apă de 7-10 metri pe acest lac.

Frumusețea lacului este completată de crapii capitali pe care-i găzduiește

Am hotărât sa pescuiesc micul golfuleț chiar lângă buza trestiilor, montura lăsată acolo având la cârlig două bile, de 20 de mm, XXL. Apa era atât de limpede, încât așezarea monturii pe fundul lacului se vedea fără probleme din barcă. Am plantat și celelalte lansete, după care, în așteptarea trăsăturilor, am savurat împreună cu prietenul meu câte o bere. Din păcate, în prima seară nu a venit niciuna, motiv pentru care am hotărât să trecem la somn. Nici peste noapte nu am avut trăsături, așa că dimineață, la prima oră, eram deja în picioare să văd dacă peștii își trădează prezența pe undeva. În jurul prânzului, când deja începea să se încălzească, lanseta din golfulețul cu apă mică a început să tragă. Nu era un run, ci mai mult o plecare lejeră. Am urcat în barcă împreună cu Tibi – el la motor, eu în dril. În 30 de secunde eram în locul unde plantasem și constatam că peștele intrase cu firul pe sub o buturugă tăiată. Văzând rapid cele întâmplate, Tibi a reușit sa imediat rapid firul. Am continuat urmărirea peștelui, iar firul ne-a condus în trestiile golfulețului cu apă mică. În speranța că va ieși de acolo, am încercat să îl forțez puțin. S-a mișcat, moment în care mi-am dat seama că e un pește mare, mai ales că apa în zonă era destul de mică. Din cauza adrenalinei cred, am avut impresia că am reușit să-l băgam foarte rapid în minciog, însă doar după aceea am realizat că timpul scurs nu a fost chiar scurt. După ce am cântărit peștele, am văzut că prinsesem, de fapt, al doilea cel mai mare peste pescuit de mine vreodată – 23,3 kg.

Flavius cu cel mai mare crap al partidei de pescuit, un crap comun trecut de 23 kg

Până la finalul partidei am prins mai mulți crapi, atât eu cât și Tibi, dintre care s-au mai remarcat o oglindă de 20,5 kg și un comun de 19,5 kg. Oricum Ecsed rămâne balta mea preferată, locul în care cu siguranță orice pescar își poate doborî propriile recorduri.

Ţi-a plăcut articolul? Dă-i o notă și un LIKE![kkstarratings]

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *